Coca-Cola przyjęła jednolitą identyfikację wizualną wszystkich swoich produktów. Zamiast czerni, srebra i innych kolorów producent zdecydował się na umieszczanie na wszystkich napojach charakterystycznego czerwonego dysku z białym napisem. W Polsce dotyczy to napojów Coca-Cola Regular i Coca-Cola Zero Cukru.
Zmiana wynika z wdrażanej od 2016 r. strategii „One Brand" (jedna marka), która zakłada pozycjonowanie wszystkich produktów Coca-Cola jako jednej marki z różnymi wariantami.
– Zależy nam, aby oferować produkty, które dopasowane są do stylu życia, diety czy preferencji smakowych konsumenta. Strategia „One Brand" to budowanie na sile marki Coca-Cola, aby edukować konsumenta w zakresie świadomej konsumpcji i możliwości dokonywania wyboru – mówi dyrektor marketingu Coca-Cola Poland Services Mikołaj Ciaś.
1. lutego wystartowała kampania reklamowa pod hasłem „Coca-Cola w nowej odsłonie, ten sam wspaniały smak, wybierz swój wariant". Jej częściami są telewizyjny i internatowy spot reklamowy, kampania outdoorowa oraz kampania z wykorzystaniem bankomatów. Zaplanowano także współpracę z blogerami i youtuberami oraz wsparcie portali internetowych.
– Podkreślamy, że Coca-Cola jest dla każdego – mówi dyrektor działu marketingu The Coca-Cola Company Marcos de Quinto. – Znaleźliśmy się w czasach, w których im bardziej stawiamy Coca-Colę w roli ikony, tym mniej zyskujemy. Wielkość Coca-Coli polega na tym, że to prosta przyjemność, dlatego jesteśmy tym więksi, im bardziej skromni. Chcemy sprawić, by udzie uświadomili sobie, dlaczego kochają nasze produkty tak samo mocno, jak naszą markę.