Reklama
Rozwiń
Reklama

Katering. Nie każdy chce gotować, wysyp ofert z dostawą

Wciąż powstają nowe firmy kateringowe, a w styczniu sprzedaż liderów się podwoiła. Polskie marki szykują się nawet do ekspansji zagranicznej. Rynek ma się rozwijać przez kilka kolejnych lat.

Aktualizacja: 08.02.2021 07:39 Publikacja: 07.02.2021 21:00

Katering. Nie każdy chce gotować, wysyp ofert z dostawą

Foto: Adobe Stock

Kateringi w formie codziennie dostarczanych zestawów posiłków szturmem podbiły w ostatnim roku polski rynek, choć moda na ich stosowanie pojawiła się już wcześniej. Przymusowa izolacja i zamknięcie stacjonarnej obsługi w restauracjach spowodowały, że skazani na domowe gotowanie lub dostawy do domów, tysiące Polaków wybrało całodzienne zestawy.

Branża szacuje, że w 2020 r. trafiło ich do domów ok. 35 mln sztuk, a rynek szacowany wcześniej na ponad 1 mld zł faktycznie może być wart znacznie więcej, nawet ponad 2 mld zł. Wszystko wskazuje na to, że w tym roku wynik będzie jeszcze lepszy. Tym bardziej że stacjonarne restauracje wciąż nie mogą liczyć na poluzowanie restrykcji.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama