Browary. Pogoda i mundial to ratunek dla piwa

Obecny sezon może być dla branży browarniczej najlepszy od lat. Bardzo pomogły jej piłkarskie mistrzostwa świata, wczesne lato i nowe mody.

Publikacja: 24.06.2018 21:00

Słońce za oknem, wysoka temperatura i mistrzostwa świata w piłce nożnej. Idealne połaczenie dla kibi

Słońce za oknem, wysoka temperatura i mistrzostwa świata w piłce nożnej. Idealne połaczenie dla kibiców i producentów piwa

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Piwo to zdecydowanie największa spożywcza kategoria na rynku, Polacy wydają na nie ponad 15,5 mld zł w skali roku. Choć spożycie ustabilizowało się na poziomie ok. 90 litrów rocznie na osobę, to na rynku konkurencja jest coraz mocniejsza. Nie walczy już tylko na ceny, ale zwłaszcza na jakość produktu i szerokość oferty. Z danych firmy Nielsen, udostępnionych „Rzeczpospolitej", wynika, że w roku do końca kwietnia sprzedaż piwa w handlu (bez kanału gastronomicznego) spadła 0,3 proc. Nie jest to wielka zmiana. O 0,2 proc. straciła wielka trójka, czyli najwięksi producenci – Grupa Żywiec, Kompania Piwowarska oraz Carlsberg Polska.

Pozostało 90% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Przemysł spożywczy
Królewiec wprowadza kartki na żywność, ale nie dla wszystkich
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Upadła Manufaktura Piwa Wódki i Wina. Palikot w areszcie. Czy to początek końca?
Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę