Reklama

Browary. Pogoda i mundial to ratunek dla piwa

Obecny sezon może być dla branży browarniczej najlepszy od lat. Bardzo pomogły jej piłkarskie mistrzostwa świata, wczesne lato i nowe mody.

Publikacja: 24.06.2018 21:00

Słońce za oknem, wysoka temperatura i mistrzostwa świata w piłce nożnej. Idealne połaczenie dla kibi

Słońce za oknem, wysoka temperatura i mistrzostwa świata w piłce nożnej. Idealne połaczenie dla kibiców i producentów piwa

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Piwo to zdecydowanie największa spożywcza kategoria na rynku, Polacy wydają na nie ponad 15,5 mld zł w skali roku. Choć spożycie ustabilizowało się na poziomie ok. 90 litrów rocznie na osobę, to na rynku konkurencja jest coraz mocniejsza. Nie walczy już tylko na ceny, ale zwłaszcza na jakość produktu i szerokość oferty. Z danych firmy Nielsen, udostępnionych „Rzeczpospolitej", wynika, że w roku do końca kwietnia sprzedaż piwa w handlu (bez kanału gastronomicznego) spadła 0,3 proc. Nie jest to wielka zmiana. O 0,2 proc. straciła wielka trójka, czyli najwięksi producenci – Grupa Żywiec, Kompania Piwowarska oraz Carlsberg Polska.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Przemysł spożywczy
Współzałożyciel kultowej marki lodów Ben & Jerry’s odchodzi. Powodem konflikt o Strefę Gazy
Przemysł spożywczy
Niemcy chcą walczyć z plagą otyłości. Co może pomóc?
Przemysł spożywczy
Podział Kraft Heinz. Buffett rozczarowany
Przemysł spożywczy
Szalony wzrost cen kawy potrwa nawet dwa lata
Przemysł spożywczy
Prezes Nestlé zwolniony przez romans z pracownicą. Koncern pogrąża się w kryzysie
Reklama
Reklama