Reklama
Rozwiń
Reklama

Rośliny zamiast mięsa

W pierwszym półroczu sprzedaż wegańskich alternatyw dla tradycyjnego nabiału wzrosła o 50 proc., zaś mięsa o 179 proc. Kupuje je już 1,5 mln domów.

Publikacja: 04.08.2021 21:00

Roślinne alternatywy szturmują polskie sklepy i ofertę restauracji

Roślinne alternatywy szturmują polskie sklepy i ofertę restauracji

Foto: AFP

Roślinne dania szturmem wdarły się na polskie stoły. Rekordowe wzrosty roślinnych zamienników oraz jednocześnie 10,2 proc. spadku sprzedaży świeżego mięsa pokazują, że Polacy zmieniają przyzwyczajenia żywieniowe. Z danych GfK Polonia, które „Rzeczpospolita" publikuje jako pierwsza, wynika, iż roślinne alternatywy kupiło w półroczu o 800 tys. gospodarstw domowych więcej i robi to już 1,5 mln. To 11,4 proc. ogółu, znacznie więcej niż nawet optymistyczne liczby wegan i wegetarian, co potwierdza, iż zamienniki kupują coraz częściej konsumenci jadający mięso, ale ograniczający jego spożycie. Dzięki tej grupie nowe kategorie mogą w rekordowym tempie podbijać rynek.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama