Cydr nie może doczekać się reklamy

Producenci lekkiego alkoholu z jabłek chcą go promować bez ograniczeń. Podjęte do tej pory próby zmiany przepisów utknęły w martwym punkcie.

Aktualizacja: 13.02.2015 10:22 Publikacja: 13.02.2015 10:16

Cydr nie może doczekać się reklamy

Foto: Bloomberg

Ubiegły rok był udany dla krajowych producentów cydru. Jego sprzedaż, według różnych szacunków, mogła wynieść od 8,4 do nawet 10 mln litrów. W 2013 roku – kiedy lekki alkohol z jabłek zaczął zalewać nasz rynek – sięgnęła 2 mln l. Impulsem do wzrostu była obniżka akcyzy na cydry o zawartości do 5 proc. alkoholu.

Elżbieta Pawłowska, dyrektor biura Polskiej Rady Winiarstwa (PRW), zwraca uwagę, że szanse na dalszy rozwój polskiego rynku cydru wciąż są duże. Spożycie pozostaje bowiem nie tylko znacznie mniejsze niż w Irlandii czy Wielkiej Brytanii, gdzie jest to trunek szczególnie popularny, ale także mniejsze niż w Hiszpanii i we Francji.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Przemysł spożywczy
Upadła Manufaktura Piwa Wódki i Wina. Palikot w areszcie. Czy to początek końca?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Przemysł spożywczy
Coca-Cola wycofuje się z własnych obietnic. Nie będzie mocnego odwrotu od plastiku