Aktualizacja: 13.02.2015 10:22 Publikacja: 13.02.2015 10:16
Foto: Bloomberg
Ubiegły rok był udany dla krajowych producentów cydru. Jego sprzedaż, według różnych szacunków, mogła wynieść od 8,4 do nawet 10 mln litrów. W 2013 roku – kiedy lekki alkohol z jabłek zaczął zalewać nasz rynek – sięgnęła 2 mln l. Impulsem do wzrostu była obniżka akcyzy na cydry o zawartości do 5 proc. alkoholu.
Elżbieta Pawłowska, dyrektor biura Polskiej Rady Winiarstwa (PRW), zwraca uwagę, że szanse na dalszy rozwój polskiego rynku cydru wciąż są duże. Spożycie pozostaje bowiem nie tylko znacznie mniejsze niż w Irlandii czy Wielkiej Brytanii, gdzie jest to trunek szczególnie popularny, ale także mniejsze niż w Hiszpanii i we Francji.
Budapeszt zatrzymał dziś import wołowiny z Polski – dowiedziała się „Rzeczpospolita”. To retorsje za wtrzymanie...
Jan Koral, jeden z trzech braci, założycieli rodzinnego przedsiębiorstwa, zmarł w wieku 81 lat. Firma Koral to j...
Łączą się dwie rodzinne firmy produkujące słodycze – polski Colian i niemiecki Gubor Schokoladen. Szczegółów fin...
Należący do koncernu LVMH gigant alkoholowy Moët Hennessy zamierza zwolnić około 1200 pracowników w związku ze s...
Propozycja nowelizacji zasad handlu alkoholem rozczarowała wszystkich graczy na tym rynku. Ministerstwo Zdrowia...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas