- Na ponad 10 rynkach w Europie i Azji, na których jesteśmy obecni już od dwóch lat notujemy dynamiczny wzrost sprzedaży rok do roku. Dzieje się tak między innymi na rynku chińskim – mówi „Rzeczpospolitej" Zbigniew Grycan, właściciel firmy Grycan Lody od Pokoleń. - Wierzymy, że taka sytuacja utrzyma się przez kilka najbliższych lat.
Jak dodaje, firma nie produkuje lodów dla innych producentów czy detalistów, ale koncentruje się na rozwoju marki Grycan na rynkach zagranicznych. - To znacznie trudniejsze zadanie, które wymaga starannego doboru oferty oraz partnerów do współpracy na rynkach lokalnych jak i cierpliwej konsekwentnej pracy, aby zapoznać lokalnych konsumentów z marką i naszymi produktami.
W 2013 r. pojawiły się pierwsze lodziarnie Grycan w czeskiej Pradze i Ostrawie. Nie wykluczone, że wkrótce otwarte zostaną kolejne lokale zagranicą.
- W przypadku kilku rynków, w tym również rynku czeskiego, na bieżąco śledzimy pojawiające się propozycje nowych projektów. Jesteśmy na etapie analiz rentowności kilku z nich jak i całego danego rynku. Po zakończeniu tego etapu będziemy podejmować dalsze decyzje – wyjaśnia Zbigniew Grycan.
Sieć lodziarni i kawiarni Grycan liczy obecnie blisko 130 lokali. W tym roku powstały dwa nowe w Wilanowie w Warszawie oraz w Lublinie w CH Zamkowe Tarasy. Firma zaplanowała jeszcze kilkanaście nowych otwarć w 2015 r.