- Wspólna misja gospodarcza, w której wezmą udział przedstawiciele Mongolii, Azerbejdżanu, Indonezji oraz Bośni i Hercegowiny jest jedną z nowości II edycji Międzynarodowych Targów Żywności i Napojów WorldFood – mówi „Rzeczpospolitej" Agnieszka Szpaderska, manager targów WorldFood Warsaw.
Na zaproszenie Ministerstwa Gospodarki będą gościć u nas m.in. dystrybutorzy żywności z tych krajów oraz media. Wezmą oni udział m.in. w debacie otwierającej WorldFood Warsaw „Dlaczego Polska – możliwości i perspektywy". Jej organizatorem jest Agencja Rynku Rolnego, a swój udział zapowiedzieli przedstawiciele ministerstw rolnictwa, gospodarki i spraw zagranicznych.
W sumie w tegorocznej edycji WorldFood Warsaw weźmie udział niemal 200 wystawców, prawie dwa razy tyle, co przed rokiem. Niemal 55 proc. z nich to goście z zagranicy, w tym ze ze Sri Lanki, Indii, Chin, Stanów Zjednoczonych, RPA czy Meksyku.
- Polska jest dla nich atrakcyjnym rynkiem zbytu. Wielu zagranicznych gości szuka u nas także partnerów do współpracy – zwraca uwagę Agnieszka Szpaderska.
Jak dodaje, polskie produkty rolno-spożywcze cieszą się dużym zainteresowaniem na świecie, ponieważ ich atutem jest wysoka jakość i atrakcyjna cena.