Reklama

Burger King i McDonald's łączą siły?

Powodem potencjalnego sojuszu może być działanie na rzecz pokoju na świecie.

Publikacja: 27.08.2015 06:51

Burger King i McDonald's łączą siły?

Foto: 123RF

Odwieczni rywale toczący od lat zażarty bój, w którym za oręż służą hamburgery i frytki, zaczynają rozmawiać o chwilowym zawieszeniu broni. Powodem jest Światowy Dzień Pokoju obchodzony 21 września. Burger King zaproponował właśnie McDonald's, żeby z tej okazji stworzyć McWhoppera, kanapkę łącząca to, co obie sieci mają najlepszego.

Jak przystało na walczące strony, korespondencja wymieniana jest na razie za pośrednictwem posłańców nowoczesnych mediów. Burger King wykupił środowe reklamy w New York Timesie i Chicago Tribune oraz stworzył witrynę z dalszymi informacjami o akcji (http://mcwhopper.com), a McDonald's odpowiedział na propozycję na Facebooku i Twitterze. Na razie obie strony zastanawiają się, jakie kroki należy podjąć w dalszej kolejności, żeby nie stracić twarzy przed przeciwnikiem i opinia publiczną.

Według reklam wykupionych przez "Króla Burgerów" na jeden dzień miałaby powstać restauracja, w której pracowaliby ludzie obu korporacji. Serwowano by McWhoppera, czyli połączenie najbardziej znanych kanapek każdej ze stron. Połowę stanowiłby Big Mac, połowę jego konkurent Whopper. Burger King na wspominanej stronie internetowej zamieszcza szczegółowy plan działania.

Jest miejsce całej akcji. Pokojowa restauracja miałaby stanąć na parkingu samochodowym pomiędzy lokalami obu sieci w Atlancie. Miasto wybrano, ponieważ znajduje się mniej więcej w połowie drogi między Chicago a Miami, gdzie siedziby mają oba koncerny. Zaprojektowano koszulki dla pracowników oraz opakowania na kanapki. To połączenie oficjalnych strojów i pudełek McKanapek oraz Whopperów. Klienci nie musieliby za nic płacić, wystarczyłaby deklaracja o chęci pogodzenia się z drugą osobą spisana na odpowiednio przygotowanej ulotce wydawanej razem z McWhopperem.

Fernando Machado, wiceprezes McDonald's dał do zrozumienia w oficjalnej odpowiedzi, że firma akceptuje pomysł, ale ma większe ambicje i zachęca rywala do jeszcze większego wysiłku. Światowy Dzień Pokoju zobowiązuje tworząc szansę na przedsięwzięcie zmieniające codzienność dużo bardziej niż przygotowanie wspólnej restauracji. Analitycy rynku przypominają, że Burger King przechodzi ostatnio kłopoty finansowe i szuka oszczędności w każdym możliwym miejscu. Dodatkowy rozgłos PRowy byłby ogromnie potrzebny, utracono bowiem drugie miejsce światowego podium hamburgerowej sprzedaży na rzecz sieci Wendy's.

Reklama
Reklama

Burger King od blisko pięciu lat należy do firmy inwestycyjnej 3G Capital. Kwota przejęcia wynosiła 3,8 mld dolarów, za kolejne 28 mld 2013 roku wykupiono udziały w producencie słynnego ketchupu Heinz. Od tamtej pory McDonald's zrezygnował z tego pomidorowego sosu. Być może wspólna restauracja powstanie, ale jest duża szansa, że strony pokłócą się o ketchup.

Przemysł spożywczy
Wódka w Rosji drożeje. Meliny i samogon mają wzięcie
Przemysł spożywczy
Costa Coffee na skraju upadłości. Coca-Cola prowadzi rozmowy o sprzedaży
Przemysł spożywczy
„Jestem rozczarowany”. Kania o podwyżce poręczenia za list żelazny do 20 mln zł
Przemysł spożywczy
Święta, święta i do kosza. Tak Polacy marnują jedzenie
Przemysł spożywczy
Żywność ekologiczna dostaje własną halę. Minister: przejęcie Carrefoura warte analizy
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama