Odwieczni rywale toczący od lat zażarty bój, w którym za oręż służą hamburgery i frytki, zaczynają rozmawiać o chwilowym zawieszeniu broni. Powodem jest Światowy Dzień Pokoju obchodzony 21 września. Burger King zaproponował właśnie McDonald's, żeby z tej okazji stworzyć McWhoppera, kanapkę łącząca to, co obie sieci mają najlepszego.
Jak przystało na walczące strony, korespondencja wymieniana jest na razie za pośrednictwem posłańców nowoczesnych mediów. Burger King wykupił środowe reklamy w New York Timesie i Chicago Tribune oraz stworzył witrynę z dalszymi informacjami o akcji (http://mcwhopper.com), a McDonald's odpowiedział na propozycję na Facebooku i Twitterze. Na razie obie strony zastanawiają się, jakie kroki należy podjąć w dalszej kolejności, żeby nie stracić twarzy przed przeciwnikiem i opinia publiczną.
Według reklam wykupionych przez "Króla Burgerów" na jeden dzień miałaby powstać restauracja, w której pracowaliby ludzie obu korporacji. Serwowano by McWhoppera, czyli połączenie najbardziej znanych kanapek każdej ze stron. Połowę stanowiłby Big Mac, połowę jego konkurent Whopper. Burger King na wspominanej stronie internetowej zamieszcza szczegółowy plan działania.
Jest miejsce całej akcji. Pokojowa restauracja miałaby stanąć na parkingu samochodowym pomiędzy lokalami obu sieci w Atlancie. Miasto wybrano, ponieważ znajduje się mniej więcej w połowie drogi między Chicago a Miami, gdzie siedziby mają oba koncerny. Zaprojektowano koszulki dla pracowników oraz opakowania na kanapki. To połączenie oficjalnych strojów i pudełek McKanapek oraz Whopperów. Klienci nie musieliby za nic płacić, wystarczyłaby deklaracja o chęci pogodzenia się z drugą osobą spisana na odpowiednio przygotowanej ulotce wydawanej razem z McWhopperem.
Fernando Machado, wiceprezes McDonald's dał do zrozumienia w oficjalnej odpowiedzi, że firma akceptuje pomysł, ale ma większe ambicje i zachęca rywala do jeszcze większego wysiłku. Światowy Dzień Pokoju zobowiązuje tworząc szansę na przedsięwzięcie zmieniające codzienność dużo bardziej niż przygotowanie wspólnej restauracji. Analitycy rynku przypominają, że Burger King przechodzi ostatnio kłopoty finansowe i szuka oszczędności w każdym możliwym miejscu. Dodatkowy rozgłos PRowy byłby ogromnie potrzebny, utracono bowiem drugie miejsce światowego podium hamburgerowej sprzedaży na rzecz sieci Wendy's.