Międzynarodowy koncern piwowarski Anheuser-Busch Inbev poinformował, że szuka kupca na dwie marki piwa: holenderski Grolsch oraz włoską Peroni.
Koncern poinformował, że nie podpisano na razie żadnej umowy, ale toczą się rozmowy.
Według analityków rynku obie marki nie są dla koncernu "strategiczne", mimo, że są bardzo znane i sprzedawane na całym świecie. Spodziewano się jednak, że AB Inbev zdecyduje się na sprzedaż lokalnych, mało znanych marek. Sprzedaż Peroni w zeszłym roku wyniosła 2,9 mln hektolitrów co daje 1 proc. całej sprzedaży koncernu. Najlepiej sprzedającą się marką koncernu jest Budweiser - 44 mln hektolitrów piwa rocznie.
Megafuzja piwna
Kilka tygodni temu koncerny Anheuser-Busch Inbev i SABMiller poinformowały, że porozumiały się w sprawie fuzji. Transakcja ma mieć wartość 108 mld dolarów. Nowy, globalny koncern piwny ma zając 29 proc. światowego rynku piwa, a jego łączna wartość wyniosłaby od 230 do 270 mld dolarów. Co trzecie piwo sprzedawane na światowym rynku pochodziłoby z nowego koncernu.
To wymaga jednak aprobaty urzędów antymonopolowych w kilku krajach Europy, ale także w Chinach, RPA oraz USA.