McDonald's zdołał odwrócić trend spadkowy notując w ostatnim kwartale 2015 r. wzrost o 5,7 proc. w skali roku

Sieci fast foodów udało się odwrócić spadkowy trend na świecie. To zasługa zmian wprowadzanych przez nowego szefa spółki Steve'a Easterbrooka.

Publikacja: 25.01.2016 21:00

McDonald's zdołał odwrócić trend spadkowy notując w ostatnim kwartale 2015 r. wzrost o 5,7 proc. w skali roku

Foto: Bloomberg

McDonald's poinformował, że sprzedaż w działających w USA lokalach wzrosła w ostatnim kwartale ub.r. o 5,7 proc. w skali roku. Także na całym świecie obroty sieci wzrosły o 5 proc. To najlepsze kwartalne wyniki sieci od 2012 roku.

„W 2015 roku podjęliśmy stanowcze działania, reorganizując naszą działalność, i ustawiliśmy sieć McDonald's na ścieżce stałego i dochodowego wzrostu" – napisał Easterbrook w wydanym oświadczeniu.

Easterbrook ma jednak sporo do zrobienia. Przychody w ostatnim kwartale zmniejszyły się o 4 proc. – z 6,6 mld dol. do 6,3 mld, a w skali roku – o 7 proc., z 27,4 mld dol. do 25,4 mld dol. Mimo tendencji spadkowej wzrosła rentowność McDonald's Corp.

Jednak zyski w ostatnim kwartale zwiększyły się o 10 proc. – do 1,2 mld dol. Zysk na każdą akcję zwiększył się o 16 proc. – z 1,13 dol. do 1,31 dol. Sieć zwraca uwagę, że na wyniki wpłynął negatywnie zyskujący na wartości dolar – bez uwzględniania wahań walutowych zysk na każdą akcję wzrósłby o 26 proc. Z kolei analitycy zwracają uwagę, że McDonald's udało się przede wszystkim odwrócić trend spadkowy na amerykańskim rynku. To zasługa zarówno dobrej pogody w listopadzie i grudniu, jak i znaczących zmian w menu sieci.

McDonald's zaczął serwować potrawy śniadaniowe przez cały dzień, pokonując przeszkody logistyczne związane z ograniczonymi możliwościami restauracyjnych kuchni. Przyciągnęło to do lokali firmy rzesze nowych klientów. Wprowadził również zmiany, przede wszystkim przy obsłudze zmotoryzowanych klientów, a także przyznał poszczególnym regionom autonomię przy serwowaniu własnych produktów.

Zapowiedział też odchodzenie od serwowania mięsa szpikowanego hormonami i antybiotykami.

Zmiany w sieci zauważyli także inwestorzy. Akcje spółki wzrosły od 25 proc. w 2015 roku, przynosząc dużo większe zwroty niż papiery największych rywali – Burger King, Taco Bell, Panera czy Wendy's.

Kurs McDonald's znajduje się zaledwie 2 proc. poniżej historycznych maksimów, co biorąc pod uwagę tegoroczne spadki indeksu Dow Jones, jest wynikiem godnym uwagi.

McDonald's poinformował, że sprzedaż w działających w USA lokalach wzrosła w ostatnim kwartale ub.r. o 5,7 proc. w skali roku. Także na całym świecie obroty sieci wzrosły o 5 proc. To najlepsze kwartalne wyniki sieci od 2012 roku.

„W 2015 roku podjęliśmy stanowcze działania, reorganizując naszą działalność, i ustawiliśmy sieć McDonald's na ścieżce stałego i dochodowego wzrostu" – napisał Easterbrook w wydanym oświadczeniu.

Przemysł spożywczy
Królewiec wprowadza kartki na żywność, ale nie dla wszystkich
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Upadła Manufaktura Piwa Wódki i Wina. Palikot w areszcie. Czy to początek końca?
Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę