McDonald's poinformował, że sprzedaż w działających w USA lokalach wzrosła w ostatnim kwartale ub.r. o 5,7 proc. w skali roku. Także na całym świecie obroty sieci wzrosły o 5 proc. To najlepsze kwartalne wyniki sieci od 2012 roku.
„W 2015 roku podjęliśmy stanowcze działania, reorganizując naszą działalność, i ustawiliśmy sieć McDonald's na ścieżce stałego i dochodowego wzrostu" – napisał Easterbrook w wydanym oświadczeniu.
Easterbrook ma jednak sporo do zrobienia. Przychody w ostatnim kwartale zmniejszyły się o 4 proc. – z 6,6 mld dol. do 6,3 mld, a w skali roku – o 7 proc., z 27,4 mld dol. do 25,4 mld dol. Mimo tendencji spadkowej wzrosła rentowność McDonald's Corp.
Jednak zyski w ostatnim kwartale zwiększyły się o 10 proc. – do 1,2 mld dol. Zysk na każdą akcję zwiększył się o 16 proc. – z 1,13 dol. do 1,31 dol. Sieć zwraca uwagę, że na wyniki wpłynął negatywnie zyskujący na wartości dolar – bez uwzględniania wahań walutowych zysk na każdą akcję wzrósłby o 26 proc. Z kolei analitycy zwracają uwagę, że McDonald's udało się przede wszystkim odwrócić trend spadkowy na amerykańskim rynku. To zasługa zarówno dobrej pogody w listopadzie i grudniu, jak i znaczących zmian w menu sieci.
McDonald's zaczął serwować potrawy śniadaniowe przez cały dzień, pokonując przeszkody logistyczne związane z ograniczonymi możliwościami restauracyjnych kuchni. Przyciągnęło to do lokali firmy rzesze nowych klientów. Wprowadził również zmiany, przede wszystkim przy obsłudze zmotoryzowanych klientów, a także przyznał poszczególnym regionom autonomię przy serwowaniu własnych produktów.