Carte Noire to najpopularniejsza marka kawy na francuskim rynku. Jej właścicielem był dotychczas holenderski Douwe Egberts Master Blenders, który z kolei jest częścią międzynarodowego koncernu Mondel?z International. Według włoskiej prasy cała transakcja jest warta 700- 75 mln euro: w tym 400 mln euro z pożyczek bankowych a reszta z własnych pieniędzy Lavazzy.
Marka Carte Noire powstała w 1978 roku i ma około 20 procent francuskiego rynku kawy.
Giuseppe Lavazza, prezes włoskiego koncernu, podkreśla, że wraz z tą akwizycja rynek francuski stanie się dla nich drugim najważniejszym, po rynku włoskim.
W ciągu pięciu lat Lavazza chce dojść do 2 mld euro obrotów rocznych - z czego 70 proc. z rynków zagranicznych. Włoska firma, która powstała w 1895 roku i ma zakłady także w Brazylii i Indiach, w 2015 roku zanotowała obroty na poziomie 1,4 mld euro. W tym roku prognozuje obroty na poziomie 1,7 mld euro. Lavazza
Lavazza będzie miała poważną konkurencje ze strony amerykańskiego Starbucksa, który poinformował, że sieć zamiera otworzyć pierwszą kawiarnię w Mediolanie w przyszłym roku. Według analityków włoski koncern usiłuje się jak najlepiej przygotować na pojawienie się amerykańskiej konkurencji.