200 mln czekoladowych zajęcy

Już na kilka tygodni przed świętami niemieckie sklepy pełne były czekoladowych zajęcy wielkanocnych. Do kupienia są także czekoladowe jajka. We wszystkich wielkościach.

Aktualizacja: 25.03.2016 18:55 Publikacja: 25.03.2016 17:16

200 mln czekoladowych zajęcy

Foto: 123rf.com

Według Sweets Global Network przed świętami Wielkiej Nocy sprzedano słodyczy za niemal miliard euro. Samych czekoladowych jajek i zajęcy sprzedano za 400 mln euro. A niemieccy producenci są na tym rynku potentatami.

Z raportu wynika, że im chłodniejsze tygodnie przed Wielkanocą, tym więcej czekoladowych słodyczy się sprzedaje. - Na klientów większy wpływ ma pogoda niż nastroje konsumenckie - podkreśla Hans Strohmaier, szef Sweets Global Network

W tym roku Wielkanoc jest stosunkowo wcześnie, wiec i sezon na świąteczne zakupy jest krótszy. Federalny Związek producentów Słodyczy liczy, że w tym roku sprzedało się około 200 mln zajęcy wielkanocnych na całym świecie. Około 40 proc. produkcji poza granicami Niemiec - głównie w Europie, ale także w USA i Australii. Nieco mniej niż rok temu.

Mimo wysokich cen na kakao spożycie czekolady nie spada. W 2015 roku wyniosło 9,5 kg na głowę obywatela świata - to daje około 95 tabliczek czekolady na osobę. W 2007 roku tona kakao kosztowała połowę zeszłorocznej ceny, która wynosi 2800 euro za tonę.

Niemieckie firmy starają się obniżać koszty. Ritter Sport, jeden z wiodących niemieckich producentów, zainwestował we własna plantacje kakao w Nikaragui. Pierwsze zbiory mają być w 2017 roku. Rok później plantacja ma zapewnić jedną trzecią kakao potrzebnego firmie wciągu roku.

Najwięcej zajęcy i jajek wielkanocnych sprzedaje się w ostatnim tygodniu przed świętami - wynika z raportu firmy analitycznej Nielsen. - Tydzień wielkanocny jest rekordowy dla sprzedaży słodyczy świątecznych  - mówi analityk rynku Michael Griess.

Średnio Niemcy wydają średnio 5,65 euro na słodycze wielkanocne - od czekolady po marcepan. W 2015 roku wydali w sumie 452 mln euro.

Według Sweets Global Network przed świętami Wielkiej Nocy sprzedano słodyczy za niemal miliard euro. Samych czekoladowych jajek i zajęcy sprzedano za 400 mln euro. A niemieccy producenci są na tym rynku potentatami.

Z raportu wynika, że im chłodniejsze tygodnie przed Wielkanocą, tym więcej czekoladowych słodyczy się sprzedaje. - Na klientów większy wpływ ma pogoda niż nastroje konsumenckie - podkreśla Hans Strohmaier, szef Sweets Global Network

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Grona goryczy w Penedes. Susza pozbawia ludzi pracy
Przemysł spożywczy
Kreml sprzedał największego producenta wódek. Podejrzany kupiec, zaniżona cena
Przemysł spożywczy
Polacy wydają ponad 10 mld zł na posiłki z dostawą. Ale branża ma problem
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”