Reklama

Podaż drobiu znacznie przekracza popyt

Polska jest europejskim liderem w sprzedaży mięsa drobiowego. Jednak producenci muszą pilnie szukać nowych kierunków zbytu, bo rynek unijny robi się zbyt ciasny.

Publikacja: 10.04.2016 22:00

Blisko dwieście osób uczestniczyło w poznańskiej konferencji „Polski sektor drobiarski w obliczu globalnych wyzwań". Uczestniczyło w niej grono najlepszych fachowców w branży: ekspertów, naukowców, hodowców i przetwórców mięsa drobiowego. Organizatorem była Krajowa Rada Drobiarstwa – Izba Gospodarcza, a „Rzeczpospolita" objęła patronatem to wydarzenie.

Prezes KRD-IG Rajmund Paczkowski zwracał uwagę, że w latach 60., gdy polski chów kur zmieniał się z przydomowego na przemysłowy, spożycie mięsa drobiowego wynosiło rocznie około 2 kilogramów na mieszkańca. Teraz przekracza 29 kilogramów, a i tak – według przedstawicieli izby – może być wyższy.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Przemysł spożywczy
Rosja produkuje coraz mniej wódki, ale Rosjanie piją więcej
Przemysł spożywczy
Właściciel Nutelli kupuje amerykańskiego producenta płatków śniadaniowych
Przemysł spożywczy
Drożyzna i chęć ratowania żywności pcha nas po zakupy z przeceny. „To już nie wstyd”
Przemysł spożywczy
Chiny oszczędzają głównych producentów koniaku w UE. Zwolnią ich z ceł
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Przemysł spożywczy
GIS wycofał piwo znanego polskiego producenta. Butelki mogą wybuchnąć
Reklama
Reklama