Reklama

Podaż drobiu znacznie przekracza popyt

Polska jest europejskim liderem w sprzedaży mięsa drobiowego. Jednak producenci muszą pilnie szukać nowych kierunków zbytu, bo rynek unijny robi się zbyt ciasny.

Publikacja: 10.04.2016 22:00

Blisko dwieście osób uczestniczyło w poznańskiej konferencji „Polski sektor drobiarski w obliczu globalnych wyzwań". Uczestniczyło w niej grono najlepszych fachowców w branży: ekspertów, naukowców, hodowców i przetwórców mięsa drobiowego. Organizatorem była Krajowa Rada Drobiarstwa – Izba Gospodarcza, a „Rzeczpospolita" objęła patronatem to wydarzenie.

Prezes KRD-IG Rajmund Paczkowski zwracał uwagę, że w latach 60., gdy polski chów kur zmieniał się z przydomowego na przemysłowy, spożycie mięsa drobiowego wynosiło rocznie około 2 kilogramów na mieszkańca. Teraz przekracza 29 kilogramów, a i tak – według przedstawicieli izby – może być wyższy.

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Przemysł spożywczy
Wódka w Rosji drożeje. Meliny i samogon mają wzięcie
Przemysł spożywczy
Costa Coffee na skraju upadłości. Coca-Cola prowadzi rozmowy o sprzedaży
Przemysł spożywczy
„Jestem rozczarowany”. Kania o podwyżce poręczenia za list żelazny do 20 mln zł
Przemysł spożywczy
Święta, święta i do kosza. Tak Polacy marnują jedzenie
Przemysł spożywczy
Żywność ekologiczna dostaje własną halę. Minister: przejęcie Carrefoura warte analizy
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama