Podaż drobiu znacznie przekracza popyt

Polska jest europejskim liderem w sprzedaży mięsa drobiowego. Jednak producenci muszą pilnie szukać nowych kierunków zbytu, bo rynek unijny robi się zbyt ciasny.

Publikacja: 10.04.2016 22:00

Blisko dwieście osób uczestniczyło w poznańskiej konferencji „Polski sektor drobiarski w obliczu globalnych wyzwań". Uczestniczyło w niej grono najlepszych fachowców w branży: ekspertów, naukowców, hodowców i przetwórców mięsa drobiowego. Organizatorem była Krajowa Rada Drobiarstwa – Izba Gospodarcza, a „Rzeczpospolita" objęła patronatem to wydarzenie.

Prezes KRD-IG Rajmund Paczkowski zwracał uwagę, że w latach 60., gdy polski chów kur zmieniał się z przydomowego na przemysłowy, spożycie mięsa drobiowego wynosiło rocznie około 2 kilogramów na mieszkańca. Teraz przekracza 29 kilogramów, a i tak – według przedstawicieli izby – może być wyższy.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę
Przemysł spożywczy
Coca-Cola wycofuje się z własnych obietnic. Nie będzie mocnego odwrotu od plastiku
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Przemysł spożywczy
Carlsberg znika z Rosji. Aktywa kupuje judoka, dobry znajomy Putina