Coca cola traci przez fitness

Moda na zdrowy styl życia i służy Coca Coli.

Publikacja: 20.04.2016 19:21

Coca cola traci przez fitness

Foto: Bloomberg

Coca-cola boleśnie odczuwa europejska modę na zdrowy tryb życia. Amerykański koncern sprzedaje coraz mniej swoich wysoko słodzonych produktów. Europejczycy wybierają raczej smoothies, herbaty i naturalne soki zamiast słodkich napoi gazowanych.

Obroty koncernu w Europie spadają czwarty kwartał z rzędu.

Na początku tego roku dochody Coca-coli spadły o 4 proc. do 10,28 mld dolarów - poinformował koncern w komunikacie. Dodatkowo na rynku europejskim w wyniki bije mocny dolar. Mocna waluta amerykańska daje się we znaki koncernowi także na innych runkach zagranicznych, m.in. w Chinach i Ameryce Łacińskiej, a zwłaszcza w Brazylii. Zysk netto Coca-coli spadł o 5 proc. do 1,48 mld dolarów.

Na razie koncern zdecydował się na zmianę szaty graficznej puszek, w których sprzedawany jest napój. Do sprzedaży w USA trafiła również Coca-Cola zapakowana w puszki o mniejszej pojemności. Mają one pojemność 0,22 litra, a standardowe pomieszczą 0,33 litra napoju. Koncern promuje też dietetyczne wersje swoich napojów: Diet Coke, Coke Zero oraz Coke Life - słodzone naturalnym słodzikiem - stewią. Pod koniec czerwca do sklepów w Wielkiej Brytanii ma trafić nowa cola - Coca-Cola Zero Sugar, która ma być centralna osią kampanii koncernu promującej dietetyczne napoje. Coca-cola wyda na promocję 10 mln funtów.

Koncern rozpoczął także program cięcia kosztów w spółce.

Reklama
Reklama

Podobne problemy ma główny rywal koncernu - Pepsico. W poniedziałkowym komunikacie koncern poinformował, że obroty spadły o ponad 3 proc. do 11,9 mld dolarów a zyski o 24 proc. do 931 mln dolarów.

Coca-cola boleśnie odczuwa europejska modę na zdrowy tryb życia. Amerykański koncern sprzedaje coraz mniej swoich wysoko słodzonych produktów. Europejczycy wybierają raczej smoothies, herbaty i naturalne soki zamiast słodkich napoi gazowanych.

Obroty koncernu w Europie spadają czwarty kwartał z rzędu.

Pozostało jeszcze 83% artykułu
Reklama
Przemysł spożywczy
Rosja produkuje coraz mniej wódki, ale Rosjanie piją więcej
Przemysł spożywczy
Właściciel Nutelli kupuje amerykańskiego producenta płatków śniadaniowych
Przemysł spożywczy
Drożyzna i chęć ratowania żywności pcha nas po zakupy z przeceny. „To już nie wstyd”
Przemysł spożywczy
Chiny oszczędzają głównych producentów koniaku w UE. Zwolnią ich z ceł
Przemysł spożywczy
GIS wycofał piwo znanego polskiego producenta. Butelki mogą wybuchnąć
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama