Coca cola traci przez fitness

Moda na zdrowy styl życia i służy Coca Coli.

Publikacja: 20.04.2016 19:21

Coca cola traci przez fitness

Foto: Bloomberg

Coca-cola boleśnie odczuwa europejska modę na zdrowy tryb życia. Amerykański koncern sprzedaje coraz mniej swoich wysoko słodzonych produktów. Europejczycy wybierają raczej smoothies, herbaty i naturalne soki zamiast słodkich napoi gazowanych.

Obroty koncernu w Europie spadają czwarty kwartał z rzędu.

Na początku tego roku dochody Coca-coli spadły o 4 proc. do 10,28 mld dolarów - poinformował koncern w komunikacie. Dodatkowo na rynku europejskim w wyniki bije mocny dolar. Mocna waluta amerykańska daje się we znaki koncernowi także na innych runkach zagranicznych, m.in. w Chinach i Ameryce Łacińskiej, a zwłaszcza w Brazylii. Zysk netto Coca-coli spadł o 5 proc. do 1,48 mld dolarów.

Na razie koncern zdecydował się na zmianę szaty graficznej puszek, w których sprzedawany jest napój. Do sprzedaży w USA trafiła również Coca-Cola zapakowana w puszki o mniejszej pojemności. Mają one pojemność 0,22 litra, a standardowe pomieszczą 0,33 litra napoju. Koncern promuje też dietetyczne wersje swoich napojów: Diet Coke, Coke Zero oraz Coke Life - słodzone naturalnym słodzikiem - stewią. Pod koniec czerwca do sklepów w Wielkiej Brytanii ma trafić nowa cola - Coca-Cola Zero Sugar, która ma być centralna osią kampanii koncernu promującej dietetyczne napoje. Coca-cola wyda na promocję 10 mln funtów.

Koncern rozpoczął także program cięcia kosztów w spółce.

Podobne problemy ma główny rywal koncernu - Pepsico. W poniedziałkowym komunikacie koncern poinformował, że obroty spadły o ponad 3 proc. do 11,9 mld dolarów a zyski o 24 proc. do 931 mln dolarów.

Coca-cola boleśnie odczuwa europejska modę na zdrowy tryb życia. Amerykański koncern sprzedaje coraz mniej swoich wysoko słodzonych produktów. Europejczycy wybierają raczej smoothies, herbaty i naturalne soki zamiast słodkich napoi gazowanych.

Obroty koncernu w Europie spadają czwarty kwartał z rzędu.

Pozostało jeszcze 83% artykułu
Przemysł spożywczy
200 mln na pączki. Każdy w Polsce zje co najmniej po dwa
Przemysł spożywczy
Jajecznica będzie daniem luksusowym. Jajka coraz droższe, zaczyna ich brakować
Przemysł spożywczy
Starbucks zredukuje menu o prawie jedną trzecią i zwolni 1100 osób w USA
Przemysł spożywczy
Potrzebna zrzutka 600 tys. na upadłość spółki Palikota. Pusta kasa i 1400 wierzycieli
Materiał Promocyjny
Zrównoważony rozwój: biznes między regulacjami i realiami
Przemysł spożywczy
Masło na Wielkanoc będzie jeszcze droższe. Nawet 12 złotych
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”