Coca-cola boleśnie odczuwa europejska modę na zdrowy tryb życia. Amerykański koncern sprzedaje coraz mniej swoich wysoko słodzonych produktów. Europejczycy wybierają raczej smoothies, herbaty i naturalne soki zamiast słodkich napoi gazowanych.
Obroty koncernu w Europie spadają czwarty kwartał z rzędu.
Na początku tego roku dochody Coca-coli spadły o 4 proc. do 10,28 mld dolarów - poinformował koncern w komunikacie. Dodatkowo na rynku europejskim w wyniki bije mocny dolar. Mocna waluta amerykańska daje się we znaki koncernowi także na innych runkach zagranicznych, m.in. w Chinach i Ameryce Łacińskiej, a zwłaszcza w Brazylii. Zysk netto Coca-coli spadł o 5 proc. do 1,48 mld dolarów.
Na razie koncern zdecydował się na zmianę szaty graficznej puszek, w których sprzedawany jest napój. Do sprzedaży w USA trafiła również Coca-Cola zapakowana w puszki o mniejszej pojemności. Mają one pojemność 0,22 litra, a standardowe pomieszczą 0,33 litra napoju. Koncern promuje też dietetyczne wersje swoich napojów: Diet Coke, Coke Zero oraz Coke Life - słodzone naturalnym słodzikiem - stewią. Pod koniec czerwca do sklepów w Wielkiej Brytanii ma trafić nowa cola - Coca-Cola Zero Sugar, która ma być centralna osią kampanii koncernu promującej dietetyczne napoje. Coca-cola wyda na promocję 10 mln funtów.
Koncern rozpoczął także program cięcia kosztów w spółce.