Reklama

Merkel reklamuje niemieckie piwo

- Kto nie ma piwa, nie ma nic do picia - zacytowała Marcina Lutra kanclerz Niemiec Angela Merkel, zachęcając do picia niemieckiego piwa.

Aktualizacja: 22.04.2016 21:07 Publikacja: 22.04.2016 17:22

Merkel reklamuje niemieckie piwo

Foto: Bloomberg

Kanclerz Niemiec uczestniczyła w uroczystościach z okazji 500-lecia ustanowienia tzw. Bawarskiego Prawa Czystości (Reinheitsgebot) czyli normy prawnej określającej z czego wolno robić piwo w Niemczech.

Reinheitsgebot ustanowili 23 kwietnia 1516 roku bawarscy współwładcy - książę Wilhelm IV i Ludwik X - prawnukowie Piastówny - Cymbarki Mazowieckiej. Od 1994 r. dzień uchwalenia ustawy jest obchodzony w Niemczech jako Dzień Piwa Niemieckiego (Tag des Deutschen Bieres).

Kanclerz Niemiec mówiła na spotkaniu w Ingolstadt, że dla niej smak piwa, to dla niej "smak ojczyzny" i zachęcała do picia niemieckiego piwa, które jest znane na całym świecie.

Tymczasem w samych Niemczech coraz popularniejsze staje się piwo w puszkach. Według najnowszego badania instytutu Nielsen więcej niż jedna czwarta sprzedawanych piw to właśnie piwa puszkowe o pojemności pół litra. Tego typu piwa stanowią już 28,6 proc. rynku piwa w Niemczech - co daje w sumie 263 mln litrów. Według analityków za wzrost sprzedaży piwa w puszkach odpowiadają dyskonty spożywcze. Zdecydowanie najpopularniejsze są takie piwa wśród młodych ludzi. według badania Nielsena młodzi są przyzwyczajeni do puszek przez napoje energetyzujące, które głownie tak są wprowadzane na rynek.

Także dla browarów piwo w puszcze jest bardziej "poręczne" i łatwiejsze do sprzedania.

Reklama
Reklama

Jednak nadal najpopularniejsze w Niemczech są piwa butelkowe o pojemności pół litra. Sprzedają się jednak z roku na roku coraz słabej - w tym roku zajmują 47,2 proc. rynku, a w zeszłym roku było to 47,8 proc.

Według badania Niemcy kupili w zeszłym roku w sumie 6,1 mld piwa.

Przemysł spożywczy
Wódka w Rosji drożeje. Meliny i samogon mają wzięcie
Przemysł spożywczy
Costa Coffee na skraju upadłości. Coca-Cola prowadzi rozmowy o sprzedaży
Przemysł spożywczy
„Jestem rozczarowany”. Kania o podwyżce poręczenia za list żelazny do 20 mln zł
Przemysł spożywczy
Święta, święta i do kosza. Tak Polacy marnują jedzenie
Przemysł spożywczy
Żywność ekologiczna dostaje własną halę. Minister: przejęcie Carrefoura warte analizy
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama