Czipsy nie mogą się nazywać "Face Book"

Chiński sąd zdecydował, że miejscowy producent czipsów nie może sprzedawać swoich produktów pod nazwą "Face Book".

Publikacja: 10.05.2016 19:09

Czipsy nie mogą się nazywać "Face Book"

Foto: Bloomberg

Sąd w Pekinie przyznał amerykańskiemu koncernowi rację i zabronił używania tej nazwy przez firmę Zhongshan Pearl River.

Firma z prowincji Guangdong zgłosiła do urzędu patentowego wniosek o zarejestrowanie nazwy "Face Book" dla produkowanych przez siebie czipsów w 2014 roku. Facebook zaprotestował i złożył skargę przeciwko producentowi czipsów, napojów oraz puszkowanych warzyw. Amerykański koncern wygrał w pierwszej instancji. Firma Zhongshan Pearl River się odwołała i przegrała ponownie, tym razem w wyższej instancji.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Przemysł spożywczy
Węgry zakazały importu polskiej wołowiny i wieprzowiny. To odwet
Przemysł spożywczy
Zmarł jeden z twórców imperium lodziarskiego Koral
Przemysł spożywczy
Polskie Jeżyki i Grześki łączą siły z niemieckimi zającami
Przemysł spożywczy
Słynny producent alkoholi luksusowych zwolni ponad tysiąc pracowników
Przemysł spożywczy
Zakaz reklamy piwa? Ministerstwo nie mówi „nie”
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem