Sąd w Pekinie przyznał amerykańskiemu koncernowi rację i zabronił używania tej nazwy przez firmę Zhongshan Pearl River.
Firma z prowincji Guangdong zgłosiła do urzędu patentowego wniosek o zarejestrowanie nazwy "Face Book" dla produkowanych przez siebie czipsów w 2014 roku. Facebook zaprotestował i złożył skargę przeciwko producentowi czipsów, napojów oraz puszkowanych warzyw. Amerykański koncern wygrał w pierwszej instancji. Firma Zhongshan Pearl River się odwołała i przegrała ponownie, tym razem w wyższej instancji.
Według sądu w Pekinie taka nazwa dla chińskich czipsów jednoznacznie godzi w interesy patentowe amerykańskiego koncernu.
Facebook, podobnie jak Twitter, jest zablokowany w Chinach z powodu cenzury. Mimo zabiegów Marka Zuckerberga chińskie władze nie godzą się na zniesienie blokady dla 700 mln chińskich użytkowników internetu.
Nie tylko Facebook dochodzi swoich praw do marki przed chińskim sądem. Apple domaga się, by chiński producent wyrobów skórzanych przestał używać nazwy "IPHONE", pod którą sprzedaje swoje produkty. Dotychczas apple przegrywało we wszystkich instancjach z małą firmą Xintong Tiandi a sprawa dotarła przed chiński sąd najwyższy.