Reklama

Czipsy nie mogą się nazywać "Face Book"

Chiński sąd zdecydował, że miejscowy producent czipsów nie może sprzedawać swoich produktów pod nazwą "Face Book".

Publikacja: 10.05.2016 19:09

Czipsy nie mogą się nazywać "Face Book"

Foto: Bloomberg

Sąd w Pekinie przyznał amerykańskiemu koncernowi rację i zabronił używania tej nazwy przez firmę Zhongshan Pearl River.

Firma z prowincji Guangdong zgłosiła do urzędu patentowego wniosek o zarejestrowanie nazwy "Face Book" dla produkowanych przez siebie czipsów w 2014 roku. Facebook zaprotestował i złożył skargę przeciwko producentowi czipsów, napojów oraz puszkowanych warzyw. Amerykański koncern wygrał w pierwszej instancji. Firma Zhongshan Pearl River się odwołała i przegrała ponownie, tym razem w wyższej instancji.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Przemysł spożywczy
Rosja produkuje coraz mniej wódki, ale Rosjanie piją więcej
Przemysł spożywczy
Właściciel Nutelli kupuje amerykańskiego producenta płatków śniadaniowych
Przemysł spożywczy
Drożyzna i chęć ratowania żywności pcha nas po zakupy z przeceny. „To już nie wstyd”
Przemysł spożywczy
Chiny oszczędzają głównych producentów koniaku w UE. Zwolnią ich z ceł
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Przemysł spożywczy
GIS wycofał piwo znanego polskiego producenta. Butelki mogą wybuchnąć
Reklama
Reklama