Rosnąca liczba miejsc serwujących latte i espresso napędza biznes kawiarniany

Rosnąca liczba miejsc serwujących latte i espresso napędza biznes kawiarniany. Boom byłby jeszcze większy, gdyby nie wysokie ceny małej czarnej.

Publikacja: 01.06.2016 19:50

Foto: 123RF

Już niemal 30 proc. Polaków pije kawę poza domem kilka razy w tygodniu – wynika z raportu Cafe Monitor 2016 firmy ARC Rynek i Opinia. Zmianie przyzwyczajeń miłośników małej czarnej sprzyja rosnąca liczba punktów.

– Oferta kawowa pojawia się w miejscach, gdzie jej do tej pory nie było: w piekarniociastkarniach czy kioskach z prasą. Bardzo wysoki odsetek badanych pije kawę na stacjach benzynowych – komentuje Katarzyna Knothe z ARC Rynek i Opinia.

Pozostało 86% artykułu

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Przemysł spożywczy
Chude lata dla alkoholi. Uderzyła je akcyza
Przemysł spożywczy
Kakao droższe od miedzi. Zyskuje na wartości szybciej niż bitcoin
Przemysł spożywczy
Kakao drożeje szybciej niż bitcoin
Przemysł spożywczy
Wielka Brytania grozi zakazem importu polskiego drobiu z powodu salmonelli
Przemysł spożywczy
McDonald's wprowadza do oferty popularne pączki Krispy Kreme