Reklama

Prasa nie może antycypować wyroków sądowych

Materiał prasowy opiera się na fragmentarycznych odcinkach rzeczywistości.

Aktualizacja: 05.08.2018 15:20 Publikacja: 05.08.2018 07:45

Prasa nie może antycypować wyroków sądowych

Foto: shutterstock

Wartość medialna tytułów zawierających treści sensacyjne oraz przesądzające o winie i karze niewątpliwie jest zdecydowanie większa niż przekazów niezawierających takich informacji. Nie może to jednak prowadzić do naruszenia podstawowych zasad wymiaru sprawiedliwości.

W wyroku ETPCz w sprawie Bedat przeciwko Szwajcarii podkreślono, iż: „W szczególności niewyobrażalne jest, aby nie było żadnej wcześniejszej czy też równoczesnej dyskusji dotyczącej kwestii rozpraw sądowych czy to w specjalistycznych czasopismach, prasie o tematyce ogólnej lub wśród ogółu społeczeństwa. Media mają za zadanie nie tylko przekazywać takie informacje oraz koncepcje, ale społeczeństwo ma również prawo je otrzymywać. Jednakże należy wziąć również pod uwagę prawo każdego człowieka do sprawiedliwego procesu, które zapewnia art. 6 ust. 1 europejskiej konwencji o ochronie praw człowieka i podstawowych wolności, a w kwestiach karnych obejmuje ono gwarancję bezstronności sądu oraz domniemanie niewinności".

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Matura i egzamin ósmoklasisty
Nadchodzi najpoważniejsza zmiana w polskiej ortografii od kilkudziesięciu lat
Nieruchomości
Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok ws. zasiedzenia służebności przesyłu
Dobra osobiste
Dziennikarka TVP ofiarą pomówień wspomaganych przez AI. Jak walczyć z oczernianiem?
Zawody prawnicze
Nowość w aplikacji mObywatel. Przyda się nie tylko komornikom
Matura i egzamin ósmoklasisty
CKE podała terminy egzaminów w 2026 roku. Zmieni się też harmonogram ferii
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama