Śnieżka SA od lat realizuje lokalne i ogólnopolskie projekty społeczne kierowane głównie do dzieci i młodzieży (oraz ich rodziców i nauczycieli). Właśnie wystartował kolejny program – „Koloratorium”, który ma wzbudzić wśród dzieci zainteresowanie chemią, a szkołom daje szansę na atrakcyjne nagrody.
– Uwielbiamy łączyć wiedzę i pasję. Właśnie z tego duetu zrodził się w naszej firmie pomysł na „Koloratorium”. Chcieliśmy zainspirować najmłodszych chemią, a że na co dzień produkujemy farby, nie mogło przy tym zabraknąć kolorowej oprawy. Takie jest właśnie „Koloratorium” to projekt ze sporą dawką wiedzy, barwny w swoim przekazie – mówi Aleksandra Małozięć manager ds. komunikacji korporacyjnej w Śnieżka SA.
Celem projektu jest pokazywanie dzieciom i młodzieży, że chemia czy biologia są obecne nawet w najdrobniejszych elementach codziennego życia i można z nich czerpać inspirację. Program, który wystartował 18 maja, posługuje się formą grywalizacji, dzięki której „Koloratorium” to zabawa i edukacja w jednym. – Nauczeni doświadczeniami w realizacji konkursów dla szkół i uczniów, tym razem chcieliśmy stworzyć projekt, który będzie czymś więcej niż zwykłą rywalizacją, zamkniętą w sztywne ramy czasowe. Dlatego właśnie „Koloratorium” to nie tylko konkurs, nasza platforma to miejsce w którym dzielimy się z uczniami i nauczycielami ciekawymi pomysłami na przekazywanie wiedzy chemicznej. We współpracy panią dr Aleksandrą Ziembińską-Buczyńską opracowaliśmy filmiki pełne inspirujących doświadczeń, a także konspekty lekcji, które mamy nadzieję będą inspiracją także dla nauczycieli – opowiada Aleksandra Małozięć.
Jak podkreślają organizatorzy konkursu, to właśnie chemia jako dziedzina wiedzy jest podstawą działalności Śnieżki. Produkująca farby i lakiery firma zatrudnia wielu specjalistów, pracujących w Centrum Badań i Rozwoju oraz w będącym jego częścią Akredytowanym Laboratorium Badawczym. To w tych działach Śnieżki tworzone są innowacyjne produkty, które nie mogłyby istnieć bez specjalistycznej wiedzy chemicznej. Jednocześnie ważnym aspektem projektu jest także jego lokalność. „Koloratorium” jest adresowane do małych miejscowości, tym samym Śnieżka kieruje swoje wsparcie tam, gdzie często trudniej o duże środki.
– Wyjątkowość tego programu tkwi także w grupie docelowej. Adresujemy go do szkół z miejscowości do 20 tys. mieszkańców, które często oddalone są od dużych ośrodków, a co za tym idzie ich uczniowie mają mniejszy dostęp do szerokiej oferty zajęć pozalekcyjnych. „Koloratorium” to konkurs, w którym nawet najmniejsza szkoła może wygrać profesjonalne laboratorium, które nie tylko jest piękne i kolorowe, ale przede wszystkim wyposażone w najwyższej klasy sprzęt wspierający naukę chemii. W podkarpackim pilotażu wyposażymy trzy pracownie o łącznej wartości 70 tys. zł. Warto zaznaczyć, że to tylko rozgrzewka, już jesienią nasze „Koloratorium” ruszy w Polskę! – mówi Aleksandra Małozięć.