Trwają właśnie pierwsze badania dotyczące prawniczej blogosfery w Polsce. Ich głównym celem jest sprawdzenie w jakim okresie zwraca się inwestycja w blogi i social media. – Widzę, że okres zwrotu nie zawsze musi wiązać się z upływem czasu, wydaje się, że ważniejsza jest ilość i jakość udostępnionych materiałów na blogu a także sposób promocji – mówi RP.pl Szymon Kwiatkowski, autor bloga marketingprawa.pl, który prowadzi badania. Jego zdaniem zwrot z inwestycji nie zawsze można policzyć. – Wartość pozyskanych kontaktów i nawiązanych relacji jest niemożliwa do policzenia – zauważa Kwiatkowski.

Główna inspiracja do przyjrzenia się korzyściom z blogowania i aktywności na portalach społeczności przyszła od samych prawników, którzy sygnalizowali brak jakichkolwiek danych dotyczących potencjalnych korzyści z inwestycji w Internecie. – Media społecznościowe to inwestycja długoterminowa i niełatwa. Jednak wydaje się, że korzyści płynące z blogowania zdecydowanie przewyższają poniesione koszty - zarówno finansowe i niefinansowe – podkreśla autor bloga.

Dzięki badaniu będzie można w szerszym ujęciu spojrzeć na rynek prawniczej blogosfery w Polsce. Ma ono pokazać również w jakim stopniu kancelarie powinny zaangażować swoje zasoby finansowe i niefinansowe aby uzyskać spodziewane efekty. – Ci prawnicy, którzy już obecni są w social media między innymi zobaczą dzięki statystykom, które narzędzia promocji bloga są najskuteczniejsze, i w które warto angażować swój czas i pracę – informuje Kwiatkowski.

Badanie jest przeprowadzane za pomocą specjalnego formularza zamieszczonego na stronie internetowej. W ankiecie znalazły się pytania dotyczące m.in. czasu pozyskania pierwszego klienta od założenia bloga, ilości zdobytych w ten sposób klientów czy przybliżonych kosztów inwestycji w Internecie.

Ankiety można wypełniać do przyszłej niedzieli. Wyniki mają być znane w połowie marca.

W badaniu można wziąć udział na stronie www.marketingprawa.pl.