Pierwsze badanie prawniczej blogosfery w Polsce

Wkrótce dowiemy się jakie wymierne korzyści mogą osiągnąć prawnicy, którzy aktywnie działają w sieci

Publikacja: 02.03.2012 10:05

Pierwsze badanie prawniczej blogosfery w Polsce

Foto: www.sxc.hu

Trwają właśnie pierwsze badania dotyczące prawniczej blogosfery w Polsce. Ich głównym celem jest sprawdzenie w jakim okresie zwraca się inwestycja w blogi i social media. – Widzę, że okres zwrotu nie zawsze musi wiązać się z upływem czasu, wydaje się, że ważniejsza jest ilość i jakość udostępnionych materiałów na blogu a także sposób promocji – mówi RP.pl Szymon Kwiatkowski, autor bloga marketingprawa.pl, który prowadzi badania. Jego zdaniem zwrot z inwestycji nie zawsze można policzyć. – Wartość pozyskanych kontaktów i nawiązanych relacji jest niemożliwa do policzenia – zauważa Kwiatkowski.

Główna inspiracja do przyjrzenia się korzyściom z blogowania i aktywności na portalach społeczności przyszła od samych prawników, którzy sygnalizowali brak jakichkolwiek danych dotyczących potencjalnych korzyści z inwestycji w Internecie. – Media społecznościowe to inwestycja długoterminowa i niełatwa. Jednak wydaje się, że korzyści płynące z blogowania zdecydowanie przewyższają poniesione koszty - zarówno finansowe i niefinansowe – podkreśla autor bloga.

Dzięki badaniu będzie można w szerszym ujęciu spojrzeć na rynek prawniczej blogosfery w Polsce. Ma ono pokazać również w jakim stopniu kancelarie powinny zaangażować swoje zasoby finansowe i niefinansowe aby uzyskać spodziewane efekty. – Ci prawnicy, którzy już obecni są w social media między innymi zobaczą dzięki statystykom, które narzędzia promocji bloga są najskuteczniejsze, i w które warto angażować swój czas i pracę – informuje Kwiatkowski.

Badanie jest przeprowadzane za pomocą specjalnego formularza zamieszczonego na stronie internetowej. W ankiecie znalazły się pytania dotyczące m.in. czasu pozyskania pierwszego klienta od założenia bloga, ilości zdobytych w ten sposób klientów czy przybliżonych kosztów inwestycji w Internecie.

Ankiety można wypełniać do przyszłej niedzieli. Wyniki mają być znane w połowie marca.

Trwają właśnie pierwsze badania dotyczące prawniczej blogosfery w Polsce. Ich głównym celem jest sprawdzenie w jakim okresie zwraca się inwestycja w blogi i social media. – Widzę, że okres zwrotu nie zawsze musi wiązać się z upływem czasu, wydaje się, że ważniejsza jest ilość i jakość udostępnionych materiałów na blogu a także sposób promocji – mówi RP.pl Szymon Kwiatkowski, autor bloga marketingprawa.pl, który prowadzi badania. Jego zdaniem zwrot z inwestycji nie zawsze można policzyć. – Wartość pozyskanych kontaktów i nawiązanych relacji jest niemożliwa do policzenia – zauważa Kwiatkowski.

W sądzie i w urzędzie
Czterolatek miał zapłacić zaległy czynsz. Sąd nie doczytał, w jakim jest wieku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Spadki i darowizny
Podział spadku po rodzicach. Kto ma prawo do majątku po zmarłych?
W sądzie i w urzędzie
Już za trzy tygodnie list polecony z urzędu przyjdzie on-line
Zdrowie
Ważne zmiany w zasadach wystawiania recept. Pacjenci mają powody do radości
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Sądy i trybunały
Bogdan Święczkowski nowym prezesem TK. "Ewidentna wada formalna"