Reklama

Uczą się prześwietlać konkurentów

Jak tworzyć politykę marketingową, jak za pośrednictwem sieci budować wizerunek firmy, jak się komunikować z odbiorcą? Na takie pytania można znaleźć odpowiedzi podczas szkoleń z marketingu. Chętnych na nie jest coraz więcej

Publikacja: 28.10.2008 12:42

Uczą się prześwietlać konkurentów

Foto: Rzeczpospolita

Iwona Świdurska przez sześć lat była trenerem w firmie konsultingowej. W tym roku postanowiła rozpocząć własną działalność. Założyła więc firmę w miejscowości Mchy w Wielkopolsce pod nazwą Mati Consulting szkolenia. – Jestem nie tylko właścicielem, ale i trenerem – mówi Świdurska. Dodaje, że nie tylko ona, ale również jej pracownicy posiadają wysokie kwalifikacje zawodowe. Mają przygotowanie pedagogiczne oraz ukończone szkolenia trenerskie. – Uznałam, że jeżeli szkolę dla kogoś, to potrafię to również zrobić sama – tłumaczy Iwona Świdurska.

Mati Consulting szkolenia to firma, która specjalizuje się w organizowaniu i przeprowadzaniu szkoleń przeznaczonych zarówno dla biznesu, jak i dla osób indywidualnych. W swojej ofercie firma ma też szkolenia związane z marketingiem. Wśród nich są „Marketing w firmie” (najbliższe terminy szkoleń: 19 – 20 listopada 2008 Poznań, 12 – 13 grudnia Poznań). Podczas tych zajęć słuchacze dowiedzą się, co oznacza marketing, zapoznają się z badaniami marketingowymi, strategią produktu, ceną, dystrybucją i promocją czy planowaniem działalności marketingowej oraz kontrolą planu działań oraz analizą konkurencji.

Poza tym słuchacze nauczą się marketingowego podejścia do zarządzania oraz poznają strategie marketingowe, a także zasady budowy pozytywnego wizerunku. – Przeprowadzamy również szkolenia z takich tematów jak: „Budowanie pozytywnego wizerunku firmy”, „Promocja w firmie”, „Reklama w firmie” – tłumaczy Iwona Świdurska. Dodaje, że szkolenia są przeznaczone dla szerokiego grona uczestników, zarówno dla osób, które dopiero poznają tematykę marketingu, jak i dla specjalistów w tej dziedzinie.

[srodtytul]Marketing w sieci[/srodtytul]

Inną firmą zajmującą się szkoleniami z marketingu jest Wrocławskie Centrum Transferu Technologii (WCTT), które powstało w 1995 roku w wyniku realizacji projektu „Bridging the Gap Between University and Industry” (tworzenie mostu między uczelnią i przemysłem) realizowanego przez Politechnikę Wrocławską. – Naszą misją jest podniesienie efektywności i konkurencyjności przedsiębiorstw przez innowacje, a celem stymulowanie przedsiębiorczości innowacyjnej i kreowanie nowych przedsiębiorstw opartych na innowacjach – mówi Natalia Kożan z WCTT. Oferta Centrum skierowana jest do przedsiębiorców, uczelni wyższych i instytucji publicznych. WCTT oferuje unikalne kursy, seminaria i studia podyplomowe, które pomagają menedżerom taniej, efektywniej i szybciej zarządzać procesami w przedsiębiorstwie, a pracowników przygotowują do szybszego przyjęcia zmian.

Reklama
Reklama

Każdego roku Centrum organizuje kilkanaście programów szkoleniowych, z których korzysta ponad 3 tys. osób. – W tej chwili organizujemy szkolenia dotyczące tematyki nowoczesnego zarządzania, jakości, marketingu, sztuki motywacji, techniki sprzedaży, innowacyjności i technik wspierania kreatywności – opowiada Natalia Kożan.

WCTT w tej chwili prowadzi kilka szkoleń z zakresu marketingu. Jednym z nich jest „Marketing internetowy”. Podczas tych warsztatów uczestnicy poznają stan rozwoju Internetu w Polsce, a także dowiadują się, jak za pośrednictwem sieci budować wizerunek swojego przedsiębiorstwa oraz w jaki sposób uczynić z Internetu najważniejsze narzędzie komunikacji i współpracy ze swoim odbiorcą.

Inne szkolenie to „Marketing usług w innowacyjnych działaniach”. Podczas tych zajęć słuchacze uczą się, jak być bardziej konkurencyjnym, jak uzyskać przewagę na rynku małych i średnich przedsiębiorstw, wykorzystując marketing usług i systemu informacji marketingowej. Jeszcze innym szkoleniem jest „Marketing B2B”, którego celem jest zapoznanie uczestników z zasadami współpracy z klientem biznesowym.

– W trakcie zajęć, zarówno wykładowych, jak i warsztatów, uczestnicy dowiedzą się, jak określić swoją grupę celu, skonstruować dobrą bazę danych oraz wykorzystywać poszczególne narzędzia komunikacji bezpośredniej i reklamę – tłumaczy Natalia Kożan. WCTT ma w swojej ofercie również „Marketing w małym przedsiębiorstwie”, „Plan marketingowy”, a także „Telemarketing”.

– Wszystkie te szkolenia przeznaczone są dla osób zainteresowanych tą tematyką. Nasze kursy organizujemy zarówno w formie otwartej, jak i zamkniętej, na zamówienie – tłumaczą przedstawiciele firmy. Dodają, że zajęcia prowadzą specjaliści, którzy posiadają ogromną wiedzę i bogate doświadczenie zawodowe.

Ceny szkoleń w WCTT zaczynają się od 400 zł za dzień.

Reklama
Reklama

[srodtytul]Praca z kamerami[/srodtytul]

Szkolenia z marketingu oferuje też Polkadr Grupa Konsultingowa ze Szczecina. Działa na rynku od 15 lat. – Mamy duże doświadczenie w wyszukiwaniu i doborze kadr na różnorodne stanowiska pracy – mówi Aleksandra Durlak. – Doradztwo obejmuje nie tylko typowy head hunting, ale także szkolenia i realizację projektów z zakresu zarządzania kadrami (m.in. systemy ocen, wartościowanie) oraz prowadzenie działań outsorcingowych w zakresie zarządzania dokumentacją kadrową i księgową – dodaje. Wśród szkoleń, które ona proponuje, są m.in „Budowa strategii marketingowej”, „Budowa strategii rozwoju” czy „Internet – nowoczesne medium marketingu i sprzedaży”.

– W naszych szkoleniach uczestniczą osoby pracujące skierowane na nie z firm – opowiada Aleksandra Durlak. Dodaje, że największym zainteresowaniem cieszą się szkolenia dotyczące negocjacji, komunikacji, rozwiązywania problemów. Zdaniem przedstawicielki firmy wynika to z faktu, że na każdym etapie pracy (jakiejkolwiek firmy) mamy do czynienia z klientem: jego obsługą i sprzedażą.

Szkolenia organizowane przez Polkadr Grupę Konsultingową bazują na warsztatach, ćwiczeniach z kamerą, przykładach itd. – Nasi trenerzy to wyłącznie osoby z dużym doświadczeniem, praktycy – tłumaczy Aleksandra Durlak. W zależności od rodzaju szkolenia organizowane przez jej firmę trwają od ośmiu do 162 godzin. Ceny najdroższych sięgają nawet 1,9 tys. zł. – W przypadku szkoleń zamkniętych cena jest do uzgodnienia. Można płacić w ratach, a przy zgłoszeniu co najmniej dwóch osób z jednej firmy dajemy 10 procent zniżki – mówi przedstawiciel grupy Polkadr.

Iwona Świdurska przez sześć lat była trenerem w firmie konsultingowej. W tym roku postanowiła rozpocząć własną działalność. Założyła więc firmę w miejscowości Mchy w Wielkopolsce pod nazwą Mati Consulting szkolenia. – Jestem nie tylko właścicielem, ale i trenerem – mówi Świdurska. Dodaje, że nie tylko ona, ale również jej pracownicy posiadają wysokie kwalifikacje zawodowe. Mają przygotowanie pedagogiczne oraz ukończone szkolenia trenerskie. – Uznałam, że jeżeli szkolę dla kogoś, to potrafię to również zrobić sama – tłumaczy Iwona Świdurska.

Pozostało jeszcze 90% artykułu
Reklama
Praca
Tradycyjna kariera traci blask. Na czym dziś zależy pracownikom?
Praca
InPost stawia na rozwój menedżerek
Praca
Sportowe wakacje zapracowanych Polaków
Praca
Na sen poświęcamy więcej czasu niż na pracę zawodową? Nowe dane GUS
Praca
Wojna handlowa Donalda Trumpa hamuje wzrost zatrudnienia na świecie
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama