Uczą się prześwietlać konkurentów

Jak tworzyć politykę marketingową, jak za pośrednictwem sieci budować wizerunek firmy, jak się komunikować z odbiorcą? Na takie pytania można znaleźć odpowiedzi podczas szkoleń z marketingu. Chętnych na nie jest coraz więcej

Publikacja: 28.10.2008 12:42

Uczą się prześwietlać konkurentów

Foto: Rzeczpospolita

Iwona Świdurska przez sześć lat była trenerem w firmie konsultingowej. W tym roku postanowiła rozpocząć własną działalność. Założyła więc firmę w miejscowości Mchy w Wielkopolsce pod nazwą Mati Consulting szkolenia. – Jestem nie tylko właścicielem, ale i trenerem – mówi Świdurska. Dodaje, że nie tylko ona, ale również jej pracownicy posiadają wysokie kwalifikacje zawodowe. Mają przygotowanie pedagogiczne oraz ukończone szkolenia trenerskie. – Uznałam, że jeżeli szkolę dla kogoś, to potrafię to również zrobić sama – tłumaczy Iwona Świdurska.

Mati Consulting szkolenia to firma, która specjalizuje się w organizowaniu i przeprowadzaniu szkoleń przeznaczonych zarówno dla biznesu, jak i dla osób indywidualnych. W swojej ofercie firma ma też szkolenia związane z marketingiem. Wśród nich są „Marketing w firmie” (najbliższe terminy szkoleń: 19 – 20 listopada 2008 Poznań, 12 – 13 grudnia Poznań). Podczas tych zajęć słuchacze dowiedzą się, co oznacza marketing, zapoznają się z badaniami marketingowymi, strategią produktu, ceną, dystrybucją i promocją czy planowaniem działalności marketingowej oraz kontrolą planu działań oraz analizą konkurencji.

Poza tym słuchacze nauczą się marketingowego podejścia do zarządzania oraz poznają strategie marketingowe, a także zasady budowy pozytywnego wizerunku. – Przeprowadzamy również szkolenia z takich tematów jak: „Budowanie pozytywnego wizerunku firmy”, „Promocja w firmie”, „Reklama w firmie” – tłumaczy Iwona Świdurska. Dodaje, że szkolenia są przeznaczone dla szerokiego grona uczestników, zarówno dla osób, które dopiero poznają tematykę marketingu, jak i dla specjalistów w tej dziedzinie.

[srodtytul]Marketing w sieci[/srodtytul]

Inną firmą zajmującą się szkoleniami z marketingu jest Wrocławskie Centrum Transferu Technologii (WCTT), które powstało w 1995 roku w wyniku realizacji projektu „Bridging the Gap Between University and Industry” (tworzenie mostu między uczelnią i przemysłem) realizowanego przez Politechnikę Wrocławską. – Naszą misją jest podniesienie efektywności i konkurencyjności przedsiębiorstw przez innowacje, a celem stymulowanie przedsiębiorczości innowacyjnej i kreowanie nowych przedsiębiorstw opartych na innowacjach – mówi Natalia Kożan z WCTT. Oferta Centrum skierowana jest do przedsiębiorców, uczelni wyższych i instytucji publicznych. WCTT oferuje unikalne kursy, seminaria i studia podyplomowe, które pomagają menedżerom taniej, efektywniej i szybciej zarządzać procesami w przedsiębiorstwie, a pracowników przygotowują do szybszego przyjęcia zmian.

Każdego roku Centrum organizuje kilkanaście programów szkoleniowych, z których korzysta ponad 3 tys. osób. – W tej chwili organizujemy szkolenia dotyczące tematyki nowoczesnego zarządzania, jakości, marketingu, sztuki motywacji, techniki sprzedaży, innowacyjności i technik wspierania kreatywności – opowiada Natalia Kożan.

WCTT w tej chwili prowadzi kilka szkoleń z zakresu marketingu. Jednym z nich jest „Marketing internetowy”. Podczas tych warsztatów uczestnicy poznają stan rozwoju Internetu w Polsce, a także dowiadują się, jak za pośrednictwem sieci budować wizerunek swojego przedsiębiorstwa oraz w jaki sposób uczynić z Internetu najważniejsze narzędzie komunikacji i współpracy ze swoim odbiorcą.

Inne szkolenie to „Marketing usług w innowacyjnych działaniach”. Podczas tych zajęć słuchacze uczą się, jak być bardziej konkurencyjnym, jak uzyskać przewagę na rynku małych i średnich przedsiębiorstw, wykorzystując marketing usług i systemu informacji marketingowej. Jeszcze innym szkoleniem jest „Marketing B2B”, którego celem jest zapoznanie uczestników z zasadami współpracy z klientem biznesowym.

– W trakcie zajęć, zarówno wykładowych, jak i warsztatów, uczestnicy dowiedzą się, jak określić swoją grupę celu, skonstruować dobrą bazę danych oraz wykorzystywać poszczególne narzędzia komunikacji bezpośredniej i reklamę – tłumaczy Natalia Kożan. WCTT ma w swojej ofercie również „Marketing w małym przedsiębiorstwie”, „Plan marketingowy”, a także „Telemarketing”.

– Wszystkie te szkolenia przeznaczone są dla osób zainteresowanych tą tematyką. Nasze kursy organizujemy zarówno w formie otwartej, jak i zamkniętej, na zamówienie – tłumaczą przedstawiciele firmy. Dodają, że zajęcia prowadzą specjaliści, którzy posiadają ogromną wiedzę i bogate doświadczenie zawodowe.

Ceny szkoleń w WCTT zaczynają się od 400 zł za dzień.

[srodtytul]Praca z kamerami[/srodtytul]

Szkolenia z marketingu oferuje też Polkadr Grupa Konsultingowa ze Szczecina. Działa na rynku od 15 lat. – Mamy duże doświadczenie w wyszukiwaniu i doborze kadr na różnorodne stanowiska pracy – mówi Aleksandra Durlak. – Doradztwo obejmuje nie tylko typowy head hunting, ale także szkolenia i realizację projektów z zakresu zarządzania kadrami (m.in. systemy ocen, wartościowanie) oraz prowadzenie działań outsorcingowych w zakresie zarządzania dokumentacją kadrową i księgową – dodaje. Wśród szkoleń, które ona proponuje, są m.in „Budowa strategii marketingowej”, „Budowa strategii rozwoju” czy „Internet – nowoczesne medium marketingu i sprzedaży”.

– W naszych szkoleniach uczestniczą osoby pracujące skierowane na nie z firm – opowiada Aleksandra Durlak. Dodaje, że największym zainteresowaniem cieszą się szkolenia dotyczące negocjacji, komunikacji, rozwiązywania problemów. Zdaniem przedstawicielki firmy wynika to z faktu, że na każdym etapie pracy (jakiejkolwiek firmy) mamy do czynienia z klientem: jego obsługą i sprzedażą.

Szkolenia organizowane przez Polkadr Grupę Konsultingową bazują na warsztatach, ćwiczeniach z kamerą, przykładach itd. – Nasi trenerzy to wyłącznie osoby z dużym doświadczeniem, praktycy – tłumaczy Aleksandra Durlak. W zależności od rodzaju szkolenia organizowane przez jej firmę trwają od ośmiu do 162 godzin. Ceny najdroższych sięgają nawet 1,9 tys. zł. – W przypadku szkoleń zamkniętych cena jest do uzgodnienia. Można płacić w ratach, a przy zgłoszeniu co najmniej dwóch osób z jednej firmy dajemy 10 procent zniżki – mówi przedstawiciel grupy Polkadr.

Iwona Świdurska przez sześć lat była trenerem w firmie konsultingowej. W tym roku postanowiła rozpocząć własną działalność. Założyła więc firmę w miejscowości Mchy w Wielkopolsce pod nazwą Mati Consulting szkolenia. – Jestem nie tylko właścicielem, ale i trenerem – mówi Świdurska. Dodaje, że nie tylko ona, ale również jej pracownicy posiadają wysokie kwalifikacje zawodowe. Mają przygotowanie pedagogiczne oraz ukończone szkolenia trenerskie. – Uznałam, że jeżeli szkolę dla kogoś, to potrafię to również zrobić sama – tłumaczy Iwona Świdurska.

Pozostało 90% artykułu
Praca
Firmowy Mikołaj częściej zaprosi pracowników na świąteczną imprezę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Praca
AI ułatwi pracę menedżera i przyspieszy karierę juniora
Praca
Przybywa doświadczonych specjalistów wśród freelancerów
Praca
Europejski kraj podnosi wiek emerytalny. Zmiany już od 1 stycznia 2025
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Praca
Kobieta pracująca żadnej pracy się nie boi!