Otrzymałeś awans i niedługo zaczniesz zarządzać zespołem? A może już to robisz, ale odczuwasz niepewność i zastanawiasz się, czy jesteś właściwym człowiekiem na właściwym miejscu? Dobry szef to ktoś, kto:
Jest ambitny
Jeśli nie wiesz, do czego dążysz w życiu zawodowym lub nie stawiasz przed sobą nowych, atrakcyjnych celów, istnieje ryzyko, że prędzej czy później przestaniesz się rozwijać. Wtedy nie będziesz potrafił zachęcać podwładnych do pracy nad sobą. Własnym przykładem zdziałasz więcej niż nakazami.
Tworzy korzystne warunki rozwoju
Ważne, by nie tylko pokazywać pracownikom, że warto inwestować czas w podnoszenie kwalifikacji i zdobywanie dodatkowych umiejętności. Niezbędne jest również tworzenie okazji do rozwoju. Zlecanie atrakcyjnych zadań, organizowanie szkoleń, kierowanie podwładnych na studia – to przykładowe działania, które warto podejmować.