Aktualizacja: 07.07.2015 22:00 Publikacja: 07.07.2015 22:00
Patryk Matuszewski, ambasador jednej z firm doradczych w nagrodę dostał skuter Vespa
Foto: Archiwum
Opinia znajomych lub osób z naszego środowiska działa na nas skuteczniej niż nawet najlepsza reklama – tę zasadę dobrze znaną z psychologii społecznej od lat stosują specjaliści od marketingu. Również ci, którzy specjalizują się w budowaniu dobrego wizerunku pracodawcy, czyli Employer Brandingu (EB) na uczelniach.
Tam od kilku lat rośnie popularność programów ambasadorskich, w których to studenci przejmują rolę promotorów firm. Marcin Poznań, rzecznik Szkoły Głównej Handlowej, twierdzi, że swoich ambasadorów wśród studentów ma większość firm partnerskich SGH, która współpracuje obecnie z ok. 30 firmami. Podobnie jest na innych renomowanych uczelniach.
Choć gwiazdkowe budżety 2024 wzrosną, to święta będą często skromniejsze niż przed rokiem. Co planują pracodawcy?
Rozwój generatywnej sztucznej inteligencji może radykalnie zmienić charakter pracy na najwyższych i najniższych stanowiskach.
Zmienia się polski rynek wolnych strzelców. To efekt transformacji technologicznej i słabszej koniunktury na rynku pracy.
Kwestia podniesienia wieku przejścia na emeryturę budzi emocje nie tylko w Polsce. Decyzję o podwyższeniu progu wieku emerytalnego podjęła właśnie Portugalia. Portugalski rząd wydał również komunikat o kolejnych, planowanych zmianach.
Bank zachęca rodziców do wprowadzenia swoich dzieci w świat finansów. W prezencie można otrzymać 200 zł dla dziecka oraz voucher na 100 zł dla siebie.
W kultowym filmie „Czterdziestolatek”, który został nakręcony w latach 70., budowlańcami, inżynierami, kierownikami i prezesami są mężczyźni. To oni wykuwają kilofami przyszłość narodu na poligonach dworca centralnego czy Trasy Łazienkowskiej. A kobiety….? W tej złożonej drabinie społecznej pełnią zgoła inne, niższe funkcje – są żonami, sekretarkami, laborantkami. Tak było w czasach PRL-u, a jak jest dzisiaj? Jaką rolę w wyrównywaniu szans kobiet i mężczyzn na rynku pracy odgrywają Sektorowe Rady ds. Kompetencji?
W Polsce główną barierą ciągle hamującą rozwój innowacji jest brak współpracy i przepływu informacji między światami nauki i biznesu – mówi Witold M. Orłowski, główny doradca ekonomiczny PwC w Polsce, Akademia Finansów i Biznesu Vistula, Politechnika Warszawska.
Rosną, choć coraz wolniej, wydatki Polaków i firm na media i rozrywkę. Przez cztery lata dołożymy jednak jeszcze 10 mld zł – wynika z najnowszego raportu doradczej firmy, który opisujemy jako pierwsi.
Kontroling, wyposażony w nowoczesne systemy EPM, umożliwia szybsze reagowanie na zmieniającą się rzeczywistość biznesową.
Podczas konferencji „Zmiany podatkowe 2024/2025” – największego dorocznego wydarzenia PwC związanego z podatkami – eksperci zebrali istotne dla firm zagadnienia w praktyczną całość, przedstawili także związane z nimi ważne terminy.
Skuteczna komunikacja, emocje, wykorzystanie sztucznej inteligencji oraz wdrażanie technologicznych zmian to wyzwania, z którymi mierzą się dziś dyrektorzy finansowi i którymi można właściwie zarządzać.
Dyrektor finansowy musi uważnie obserwować otoczenie i innych, uczyć się, rozmawiać z ludźmi pełniącymi podobne role i czerpać z ich doświadczeń by dostarczać odpowiednią wartość biznesowi – mówi Marcin Makusak, partner PwC.
Koncern Unilever, właściciel marek takich jak Dove i Hellmann’s, poinformował, że sfinalizował sprzedaż swojego rosyjskiego biznesu firmie Arnest Group, lokalnemu producentowi perfum, kosmetyków i artykułów gospodarstwa domowego. Koncern nie poinformował za ile odsprzedał rosyjski biznes, ale według Reutera wszystkie wychodzące z Rosji firmy poniosły ogromne straty finansowe.
Widoczny w wielu branżach spadek liczby ofert pracy to nie tylko efekt słabszej koniunktury. To także skutek przyspieszonej automatyzacji firm sięgających po narzędzia AI, co widać też po rosnącym popycie na specjalistów w tej dziedzinie.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas