Reklama
Rozwiń
Reklama

Świadczenia rodzinne - gminy odmawiają pomocy rodzinom

Ponad połowa decyzji dotyczących świadczeń jest zmieniana lub uchylana. Winne są niejasne przepisy.

Aktualizacja: 14.07.2015 10:25 Publikacja: 13.07.2015 16:30

Foto: 123rf

Decyzje o przyznaniu lub odmowie świadczeń rodzinnych bardzo często są wydawane z naruszeniem prawa. Tak wynika ze sprawozdania Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej. O skali zjawiska świadczy fakt, że ponad połowa decyzji po zaskarżeniu do samorządowego kolegium odwoławczego jest zmieniana lub uchylana.

– To częste zmiany w przepisach dotyczących ustalania uprawnień do świadczeń rodzinnych, w szczególności te odnoszące się do obliczania dochodów, były przyczyną aż tylu uchyleń. Trzeba także wspomnieć o nie zawsze jednolitym i konsekwentnym stanowisku składów SKO – zaznacza Piotr Stolarczyk z Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Toruniu.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Sądy i trybunały
Waldemar Żurek ujawnia projekt reformy KRS. Liczy na poparcie prezydenta
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Nieruchomości
Można już składać wnioski o bon ciepłowniczy. Ile wynosi i komu przysługuje?
Służby mundurowe
W 2026 roku wojsko wezwie nawet 235 tys. osób. Kto jest na liście?
Nieruchomości
Ważne zmiany dla każdego, kto planuje budowę. Ustawa przyjęta
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Nieruchomości
Rząd kończy z patologiami w spółdzielniach mieszkaniowych. Oto, co chce zmienić
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama