Reklama
Rozwiń

Dostrzec potrzeby kandydata

Stale spotykam się z pytaniami kandydatów o pakiety pracownicze w firmach, do których aplikują. I to bez względu na poziom stanowiska.

Publikacja: 18.10.2016 20:16

Dostrzec potrzeby kandydata

Foto: materiały prasowe

Oferowanie pakietów medycznych czy też sportowych stało się już tak powszechne jak przydzielenie nowemu pracownikowi biurka i krzesła. Czy faktycznie dobrze skonstruowany pakiet świadczeń pozapłacowych ma aż taki wpływ na pozyskanie, a następnie utrzymanie pracownika?

Niedawne badania Edenred-IPSOS potwierdziły moje spostrzeżenia z prowadzonych projektów rekrutacyjnych, że większość kandydatów uznaje dobrze skonstruowany pakiet za doskonały motywator pracownika, który znacznie też poprawi jego lojalność. To widać gołym okiem, gdy kandydaci jednym tchem wymieniają benefity w obecnej firmie. Trudno przekonać taką osobę do zmiany pracy, nawet jeśli nowa firma oferuje wyższe zarobki. Pomaga czasami wyliczenie korzyści płynących z wyższej pensji versus benefity – pakiet medyczny czy też sportowy można kupić za kilkaset złotych, co jest drobną kwotą w porównaniu z kilkoma tysiącami więcej na koncie.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Poszukiwanie pracy
Rekordowe zainteresowanie zmianą pracy. Które branże są najbardziej narażone na rotację?
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Poszukiwanie pracy
To jest już rynek pracodawcy. Kandydaci szturmują oferty
Poszukiwanie pracy
Fala zwolnień pogorszyła nastroje pracowników
Poszukiwanie pracy
Więcej firm chce zatrudniać niż zwalniać
Poszukiwanie pracy
Startuje Program Kariera - szansa na elitarne płatne praktyki