Ministerstwo Finansów przedstawiło dane o funkcjonowaniu infolinii KIS w odpowiedzi na interpelację nr 28 833. Według posłanki Anny Nemś (PO–KO) dzwoniący na infolinię słyszą często, że są 50. osobą oczekującą w kolejce. Niejednokrotnie ponoszą koszty połączenia bez uzyskania żadnej porady.
Według MF zwiększone zapotrzebowanie na informację wynika m.in. ze zmian w przepisach oraz wdrożenia usługi Twój e-PIT – od 15 lutego skarbówka udostępniła podatnikom wypełnione zeznania.
Dziennie obsługą klientów zajmuje się średnio 156 konsultantów (I linia wsparcia) i 44 ekspertów (II linia wsparcia). Dodatkowo do udzielania informacji zostali przesunięci pracownicy innych komórek KIS ? dziennie średnio 28 osób.
– Od 2 do 25 stycznia 2019 r. przeprowadzono 147 tys. 280 rozmów telefonicznych (ok. 20 tys. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku), udzielono odpowiedzi na 2 tys. 808 zapytań e-mailowych (ok. 650 więcej), przeprowadzono 2 tys. 726 czatów (ok. 1700 więcej) – poinformował wiceminister Paweł Cybulski.
Informacje uzyskiwane na infolinii KIS są bezpłatne. Podatnik ponosi natomiast opłatę za połączenie telefoniczne lub internetowe, zgodnie ze stawką określoną w umowie z operatorem. Pracownicy infolinii nie oddzwaniają na nieodebrane numery.