Reklama
Rozwiń
Reklama

Premia bez 50-proc. kosztów uzyskania przychodów w PIT

Fiskus nie zgadza się na stosowanie 50-proc. kosztów uzyskania przychodów do rozliczeń dodatkowego wynagrodzenia.

Aktualizacja: 08.11.2017 08:35 Publikacja: 08.11.2017 06:49

Premia bez 50-proc. kosztów uzyskania przychodów w PIT

Foto: 123RF

Dzięki preferencyjnym kosztom twórcy mają niższy dochód, więc i podatek. Skarbówka twierdzi jednak, że można tak rozliczać wynagrodzenia za przeniesienie praw autorskich do stworzonego utworu. Premie i nagrody już nie. Tak wynika z interpretacji dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej.

Wystąpiła o nią spółka, która świadczy usługi projektowe, m.in. dla branży energetycznej. Zatrudnia osoby, które wykonują prace twórcze, przykładowo rysunki, specyfikacje, modele, animacje, schematy urządzeń, ekspertyzy. Przy rozliczaniu ich wynagrodzeń nalicza 50-proc. koszty uzyskania przychodów. Podobnie chce robić przy premiach i nagrodach. Te pierwsze są przyznawane na podstawie analizy wartości efektu pracy oraz wkładu twórcy w wytworzenie utworu. Drugie są pochodną korzyści, jakie pracodawca czerpie z efektów pracy twórczej.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Sądy i trybunały
Sprawa immunitetu Małgorzaty Manowskiej spadła z wokandy
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Nieruchomości
Można już składać wnioski o bon ciepłowniczy. Ile wynosi i komu przysługuje?
Prawo dla Ciebie
Sąd: wlewy z witaminy C i kurkuminy to nie jest żadne leczenie
Prawo dla Ciebie
"To nie był film erotyczny". Sąd Najwyższy rozstrzygnął skargę Polsatu
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Nieruchomości
Budowa domów i mieszkań na nowych zasadach. Co się zmieni w 2026 roku?
Reklama
Reklama