Reklama
Rozwiń
Reklama

AI to szansa dla Kościoła. Algorytm ubrany w postać Jezusa już odpowiadał na pytania

Technologia nigdy nie była i nie będzie czarno-biała, jednak pośrednim zadaniem Kościoła może być stawianie technoentuzjastom trudnych pytań.

Publikacja: 28.02.2025 06:00

AI to szansa dla Kościoła. Algorytm ubrany w postać Jezusa już odpowiadał na pytania

Foto: Adobe Stock

W2024 r. w najstarszej świątyni Lucerny zainstalowano w konfesjonale Jezusa AI, nazwanego dosłownie „Deus ex machina”, a okrzykniętego przez media „Son of bot”. Oparty na sztucznej inteligencji algorytm ubrany w postać Jezusa nie miał zastępować spowiedzi, ale odpowiadać na pytania dotyczące wiary oraz spraw osobistych związanych z religią. Z maszyną można było porozmawiać w odosobnieniu, zwierzyć się jej z problemów. Tylko przez dwa miesiące ze sztucznym „Jezusem” porozmawiało ponad 1000 osób. Autorzy tego projektu, wyjaśniając ciekawość rozmówców, zwracają uwagę na chęć spotkania rozmówców z Bogiem i otrzymania odpowiedzi na nurtujące ich religijne pytania.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Plus Minus
Janusz Kapusta: 30 lat w „Plusie Minusie”
Plus Minus
„Bugonia”: Planeta ludzi i kosmitów
Plus Minus
„Star Wars: Legends of the Force”: Zbieraj i walcz
Plus Minus
„Bastion”: Barwna katastrofa
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Plus Minus
„Miłość”: Pułapki niezależności
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama