Nie tylko city break. Polska turystyka podąża za światowymi trendami

Wpaść na kawę do Sztokholmu, przetrwać samemu w biebrzańskiej dziczy, zakochać się znowu w górskiej wędrówce czy zwiedzać Londyn śladem Sherlocka Holmesa? Polacy na całego wracają do podróżowania, odbijając sobie czas pandemii, która wielu pozbawiła możliwości wyjazdów.

Publikacja: 05.05.2023 17:00

W czasie krótkich wypadów miasta warto poznawać według jakiegoś klucza, np. Londyn można zwiedzać śl

W czasie krótkich wypadów miasta warto poznawać według jakiegoś klucza, np. Londyn można zwiedzać śladami Sherlocka Holmesa. Na zdjęciu stacja metra Baker Street, której wystrój nawiązuje do postaci literackiego detektywa, mieszkańca tej ulicy

Foto: littlesam/Shutterstock

Dane European Travel Commission zrzeszającej organizacje turystyczne Starego Kontynentu pokazują, że mimo trudności ekonomicznych Europejczycy chcą podróżować. Niemal 60 proc. badanych zadeklarowało, że zamierza utrzymać poziom wydatków przeznaczanych dotychczas na podróże, a 16 proc. planuje wręcz je zwiększyć. Wśród nich Polacy, którzy, owszem, spodziewają się pogorszenia sytuacji gospodarczej w najbliższym czasie, ale na wyjazdach turystycznych nie zamierzają oszczędzać.

Mimo rosnących cen i obaw przed kryzysem gospodarczym Polska Izba Turystyki donosi o zwiększonym zainteresowaniu podróżami zagranicznymi. – Ceny tegorocznych wyjazdów wzrosły adekwatnie do inflacji – to zwyżki rzędu 18–20 proc. O tyle więcej trzeba zapłacić za wyjazd, ale też widzimy, że turyści trochę zmieniają swoje upodobania po to właśnie, żeby móc wyjechać na wakacje – mówi Beata Antos, rzeczniczka Izby. – Największym powodzeniem cieszą się krótkie, tygodniowe wyjazdy, trochę mniejszym powodzeniem te dłuższe, bo wiadomo, że one wymagają większej inwestycji. 

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Plus Minus
Chińskie marzenie
Plus Minus
Jarosław Flis: Byłoby dobrze, żeby błędy wyborcze nie napędzały paranoi
Plus Minus
„Aniela” na Netlfiksie. Libki kontra dziewczyny z Pragi
Plus Minus
„Jak wytresować smoka” to wierna kopia animacji sprzed 15 lat
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
gra
„Byczy Baron” to nowa, bycza wersja bardzo dobrej gry – „6. bierze!”