Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 19.07.2025 02:55 Publikacja: 27.01.2023 17:00
– Uważam, że w dużej mierze to, co się stało z lewicą, to jest jego odpowiedzialność (Leszka Millera – red.) – mówi Grzegorz Pietruczuk, w tamtym czasie działacz SLD. – Miał wszystkie narzędzia do tego, żeby zrobić dużo dobrych rzeczy. Tymczasem kolejne pokolenia ludzi o socjaldemokratycznych poglądach tłumaczą się z jego decyzji, choć z ich podejmowaniem nie miały nic wspólnego. Odbudowanie utraconego zaufania jest bardzo trudne. Na zdjęciu Leszek Miller jako premier, 2003 rok
Foto: Maciej Macierzyński/Reporter
Plus Minus: Czy wie pan, co się czuje, gdy jest się obrzuconym błotem? Pamiętam taką reklamówkę polityczną sprzed lat wyprodukowaną na potrzeby kampanii Aleksandra Kwaśniewskiego – dwójka młodych ludzi dostaje w twarz jakąś szarą mazią i mówi: „i znowu obrzucono nas błotem”.
Pamiętam doskonale tę kampanię i ten spot. To były wybory prezydenckie 2000 roku. Pracowałem wtedy w sztabie wyborczym Aleksandra Kwaśniewskiego i miałem wystąpić w tym spocie, ale – o ile dobrze pamiętam – wysłano mnie na kilka dni za granicę. W tej reklamówce wystąpił mój kolega. Drugą osobą była Karolina Zioło, dzisiaj zastępca szefa Kancelarii Senatu.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Japoński film animowany „Szopy w natarciu” stworzony przez Studio Ghibli opowiada o jenotach, które bronią swoje...
W książce „Przystanek Tworki” Grzegorza Łysia historia polskiej psychiatrii jest opowiadana poprzez losy słynneg...
Duńczyków oburzyło przeniesienie przez Netflix miejsca akcji książki ich ukochanego pisarza Jussiego Adlera-Olse...
„Pewnego razu w Paryżu” Cédrica Klapischa to piękna francuska bajeczka ku pokrzepieniu serc. Widzowie kochają ta...
Moda na motocykle przybiera na sile już od kilku lat. W ubiegłym roku liczba nowych rejestracji była dwa razy wyższa niż pięć lat wcześniej.
„Survive the Island” to nie tylko wciągająca planszówka, tylko wręcz gotowy scenariusz na kasowy film przygodowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas