Mam grać? – pytał pan Czesio woźnego Tureckiego i innych bohaterów klasyki kabaretowej. Ależ tak, panie Czesiu, graj pan. Warto zagrać. Nie musi to być zaraz fortepian. Są inne instrumenty, które mogą pomóc przedsiębiorcy w jego biznesie.
Przede wszystkim powinny być one przydatne i opłacalne dla niego. Taki na przykład konkurs. Niby nic a może przysporzyć firmie klientów, stworzyć super wizerunek produktu, czy usługi, stać się ostrą akcją promocyjną na jakimś rynku lokalnym albo na Wyspach Brytyjskich. Jednak nie wszystko co się świeci jest złotem. Są pewne przeszkody. Co musi więc zrobić właściciel firmy, który chce wzbogacić swoją grę biznesową. Przede wszystkim warto zacząć od upewnienia się, że planowana akcja marketingowa będzie realnym konkursem, a nie loterią promocyjną. Hazard też nie wchodzi w grę. W loterii każdy kupon ma taka samą szansę na nagrodę, a do jej zdobycia niezbędny jest łut szczęścia. Natomiast w konkursie wiedza lub umiejętności uczestników decydują o wygranej klienta, a w konsekwencji przedsiębiorcy.
O tym co jeszcze warto wiedzieć przy okazji szykowania konkursu dla konsumentów można przeczytać w artykule Marcina Przybysza, prawnika w Kancelarii TaylorWessing e|n|w|c „Jak zorganizować w internecie promocję swoich towarów lub usług".
Zapraszam także do lektury innych artykułów w najnowszym numerze „Prawo w Biznesie".