Reklama
Rozwiń

Jerzy Kowalski: Kiedy bronić oferty do upadłego

Zamówienia publiczne to nie tylko konfitury. To także twarda walka wykonawców o ich ustawowe uprawnienia.

Publikacja: 25.11.2016 02:00

Jerzy Kowalski

Jerzy Kowalski

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała Waldemar Kompała

Funkcjonująca w różnych branżach konkurencja tylko ją zaostrza i zmusza do patrzenia na ręce i w dokumenty ofertowe przedsiębiorców starających się także o podpisanie wymarzonej umowy o roboty budowlane, dostawę artykułów biurowych czy świadczenie usługi oczyszczania ulic miasta. Jeśli dodatkowo menedżerowie firmy są przekonani, że zamawiający narusza przepisy, to nie ma wyjścia. Powinien podjąć próbę skorzystania z usług Krajowej Izby Odwoławczej. W praktyce gospodarczej to właściwie tylko ona może stać się kołem ratunkowym dla przedsiębiorcy, który nie traci wiary i czuje, że został pokrzywdzony przez zamawiającego. Jednak zanim właściciel firmy zdecyduje się na poszukiwanie sprawiedliwości, czyli właściwie złożenie odwołania do Izby, to warto by wiedział, jakiego rozstrzygnięcia może się spodziewać i co ono zmieni po wejściu w życie. Gospodarcze porachunki z natury rzeczy bywają skomplikowane. Jeśli więc przedsiębiorca nie może liczyć na zaprzyjaźnionego, znającego się na specyfice zamówień publicznych prawnika czy zatrudnionego u wykonawcy radcę prawnego, to warto by skorzystał z wiedzy naszej autorki – Aleksandry Hulewicz z kancelarii Chajec, Don-Siemion & Żyto.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Opinie Prawne
Piotr Szymaniak: Smutny obraz Trybunału Konstytucyjnego
Opinie Prawne
Łukasz Cora: Ruch Obrony Granic ośmiesza państwo i obniża jego autorytet
Opinie Prawne
Paulina Szewioła: Zmarnowana szansa na jawność wynagrodzeń
Opinie Prawne
Ewa Szadkowska: Rejterada ekipy Bodnara
Opinie Prawne
Piątkowski, Trębicki: Znachorzy próbują „leczyć” szpitale z długów
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama