Amber Gold: odpowiedzialność właściciela i zarządu spółki

Gdzie jest granica między ryzykiem gospodarczym, a działaniem firmy na szkodę? Zapraszamy do dyskusji na ten temat na łamach "Rzeczpospolitej" i portalu rp.pl

Publikacja: 29.08.2012 10:23

Amber Gold: odpowiedzialność właściciela i zarządu spółki

Foto: Fotorzepa, Ryszard Waniek

Właściciel upadłego biura podróży bez problemu zakłada w tym samym czasie nowe. Inni wakacyjni bankruci – a było tego lata aż dziewięciu – również beztrosko sprzedają wakacje do ostatniego dnia, kiedy ogłoszona zostanie finansowa klapa.

W najlepszym razie oznacza to dla nich zmarnowane wakacje i stres klientów, w najgorszym stracone pieniądze, także kontrahentów. I co. I nic.

W tych sprawach trudno doszukać się prokuratorskiego śledztwa. Tymczasem właściciel Amber Gold zawiadamia prokuraturę, że KNF działała na szkodę jego legalnie działającej firmy.

A może to ona sama jest winna? Ze społecznego punktu widzenia owszem, bo ludzie stracili pieniądze. Z prawnego niekoniecznie, bo granica między  ryzykiem gospodarczym, które zawsze może zakończyć się fiaskiem, a działaniem na szkodę jest bardzo cienka. Czy nie za cienka? Najwyższy czas rozpocząć dyskusję o tym na naszych łamach i portalu rp.pl.  Zapraszamy. Dziś pierwszy artykuł na ten temat.

Więcej w serwisach:

Właściciel upadłego biura podróży bez problemu zakłada w tym samym czasie nowe. Inni wakacyjni bankruci – a było tego lata aż dziewięciu – również beztrosko sprzedają wakacje do ostatniego dnia, kiedy ogłoszona zostanie finansowa klapa.

W najlepszym razie oznacza to dla nich zmarnowane wakacje i stres klientów, w najgorszym stracone pieniądze, także kontrahentów. I co. I nic.

Opinie Prawne
Tomasz Pietryga: Kryzys w TK połączył Przyłębską, Rzeplińskiego i Stępnia
Opinie Prawne
Łukasz Guza: PiS straci przez weto w sprawie składki
Opinie Prawne
Wojciech Hermeliński: Kto ostatni w kolejce do głosowania?
Opinie Prawne
Tomasz Pietryga: Ostrzejszy kodeks karny nie zapewni bezpieczeństwa lekarzom
Opinie Prawne
Paulina Szewioła: Pomysły resortu rodziny nie pokrywają się z oczekiwaniami firm
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku