Reklama

Piotr Arak: Fuzja pod szyldem mBanku

Banki w Polsce czekają zmiany i po latach rozbicia dzielnicowego przychodzi moment, w którym poszczególne księstwa łączą się w większe królestwa. Pytanie, czyje barwy przyjmie nowy twór i kto będzie cezarem?

Aktualizacja: 04.03.2020 21:45 Publikacja: 04.03.2020 20:50

Piotr Arak: Fuzja pod szyldem mBanku

Foto: Fotorzepa/Urszula Lesman

Pojawiło się kilka komentarzy dotyczących transakcji sprzedaży mBanku na polskim rynku. Stefan Kawalec pisał m.in. o udomowieniu tego banku, ale nie o upaństwowieniu („Udomowienie – tak! Upaństwowienie – nie!", „Rzeczpospolita" z 27 listopada 2019 r.). Moim zdaniem powinniśmy się jednak nastawić na fuzję, która wyeliminuje słabszą markę, a tą będzie każdy z oferentów.

Gdy jesienią 2019 r. Commerzbank ujawnił chęć sprzedaży mBanku, wydawało się, że chętnych nie zabraknie. mBank to bowiem czwarty pod względem aktywów bank w Polsce, z dużym odsetkiem klientów mobilnych i z branży e-commerce. Według dostępnych informacji Pekao SA i Apollo Global Management złożyły oferty na zakup banku. Zbieranie ofert wiążących może nastąpić pod koniec marca lub na początku kwietnia, po około dwumiesięcznym badaniu due-diligence.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Janusz Jankowiak: Pod wodą, czyli jak podejść do nierównowagi fiskalnej
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Magiczne 60 procent
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Kubisiak: Kręta ścieżka rewolucji AI
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Polska to nie jest kraj dla kawoszy
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: Granice produktywności: jak infrastruktura wpływa na potencjał wzrostu
Reklama
Reklama