O czym marzy każdy polski przedsiębiorca

O większych zyskach – odpowie właściciel firmy na pytanie postawione w tytule. Tyle że nie każdemu to zwiększanie zysku udaje się na tyle, by awansować z przedsiębiorczej mikroligi do ligi małych, a potem średnich przedsiębiorstw.

Aktualizacja: 07.07.2016 22:13 Publikacja: 07.07.2016 20:56

Anna Cieślak-Wróblewska

Anna Cieślak-Wróblewska

Foto: Fotorzepa/Ryszard Waniek

Zresztą nie wszyscy mają w ogóle takie ambicje. Większość mikroprzedsiębiorców jest nastawiona na przeżycie, a nie na rozwój. Na mapie polskiej przedsiębiorczości dominują handlowcy, budowlańcy i tzw. profesjonaliści. Mamy więc całe mnóstwo sklepików i saloników oraz wszelkiej maści specjalistów oferujących usługi jako jednoosobowe firmy. Wiele z nich żyje z dnia na dzień i wcale nie myśli o tym, by rosnąć w siłę i któregoś dnia stać się np. rozpoznawalną marką, chociażby na swoim lokalnym rynku.

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof A. Kowalczyk: A więc wojna. Donald Trump zadaje cios Europie
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Wojtyna: Uważajmy! Nowy prezydent wskaże nowego prezesa NBP
Opinie Ekonomiczne
Mikołaj Fidziński: Platformo, chwalić też się trzeba umieć
Opinie Ekonomiczne
Dan Jørgensen: Koniec z energetycznym szantażem Rosji
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Jak zostać prezydentem