Anita Błaszczak: Pod parasolem znanej marki

Przy ponad 70 tysiącach sklepów i punktów usługowych działających w Polsce w ramach franczyzy istnieje spora szansa, że każdy z nas, jeśli nie stale, to przynajmniej od czasu do czasu, jest ich klientem. A jednak aż ośmiu na dziesięciu Polaków twierdzi w badaniach, że nigdy nie słyszało słowa „franczyza" albo nie wie, co ono znaczy. Dziwne?

Aktualizacja: 25.09.2017 22:14 Publikacja: 25.09.2017 22:03

Anita Błaszczak

Anita Błaszczak

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała

Niekoniecznie, bo franczyza to kuchnia biznesu, a kuchni gościom się raczej nie pokazuje. Dla nich, czyli dla większości klientów, liczy się bowiem szyld, a ten jest taki sam – niezależnie od tego, czy dany punkt jest firmowy, czy prowadzony przez partnera. Konia z rzędem temu, kto (poza specjalistami) potrafi odróżnić firmowe restauracje McDonald's od tych franczyzowych, mających zresztą sporą liczebną przewagę. To samo dotyczy sieci sklepów, salonów fryzjerskich albo napraw. Jednak warto, by część z nas zainteresowała się franszyzą – konkretnie ci, którzy przymierzają się do startu w biznesie. Z różnych badań wynika, że w ostatnich latach ta grupa rośnie.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Opinie Ekonomiczne
Agata Rozszczypała: O ile więcej od kobiet zarabiają mężczyźni
Opinie Ekonomiczne
Iwona Trusewicz: Rodeo po rosyjsku, czyli jak ujeździć Amerykę
Opinie Ekonomiczne
Paweł Rożyński: Nie tylko meble. Polska gospodarka wpada w pułapkę
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: Czy warto deregulować?
Opinie Ekonomiczne
Robert Gwiazdowski: Wybory prezydenckie w KGHM
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem