System oparty jest na innowacyjnej technologii Switcher. Umożliwia on szybszą zabudowę rozjazdów kolejowych w torach, także tych przeznaczonych dla kolei dużych prędkości, przy zachowaniu jakości i trwałości tych kluczowych elementów infrastruktury szynowej.

Produkcja rozjazdu kolejowego, kończąca się ostatecznym wbudowaniem tej konstrukcji w układ torowy, zostanie spięta w jeden kontrolowany proces technologiczny, łączący funkcje transportowe, dźwigowe i zabezpieczające przęsła rozjazdów kolejowych.

Rozjazd trafiać będzie na miejsce zabudowy w gotowych blokach konstrukcyjnych. Uniknie się tym samym konieczności jego demontażu w fabryce i ponownego montażu w warunkach placu budowy, które negatywnie wpływały na ich precyzję i niezawodność. Technologia została opracowana w krakowskiej firmie w ramach prac badawczych, które otrzymały dofinansowanie ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Zyskała już uznanie w branży kolejowej, a także szereg nagród za innowacyjność, m.in. w konkursach Teraz Polska, Innovator Małopolski, czy branżowym im. inż. Ernesta Malinowskiego.

—pap, Nauka w Polsce