Ponad rok po rozpoczęciu przez Apple'a sprzedaży iPada własne tablety pokazała firma Sony. Dwa modele – oznaczone roboczo S1 i S2 – pracują z systemem operacyjnym Android. Pierwszy ma zwykły ekran dotykowy o przekątnej 9,4 cala, drugi w składanej obudowie kryje dwa 5,5-calowe wyświetlacze. Urządzenia mają pojawić się w sprzedaży jesienią. W Polsce będzie dostępny tylko konwencjonalny tablet (S1).
Podobne urządzenia działające z Androidem mają już w swojej ofercie konkurenci Japończyków – m.in. Samsung, HTC czy LG. To jednak tablet Apple pozostaje niekwestionowanym liderem. Według prognoz (m.in. Gartnera) tak pozostanie jeszcze przez najbliższe lata. Konkurenci mogą co najwyżej walczyć o drugą pozycję. – Nikt się nie spodziewa, że jakakolwiek firma może być prawdziwym zagrożeniem dla Apple'a – przyznaje Jay Defibaug, analityk z MF Global.
Czym tablety Sony mają się wyróżniać? Będą mogły służyć jako pilot zdalnego sterowania do domowego sprzętu tej marki, jak również uruchamiać gry znane z konsoli PlayStation – zapewniał na wczorajszej konferencji Kunimasa Suzuki z Sony.
Ceny nowych urządzeń nie są jeszcze znane. – Muszą kosztować tyle co iPad albo nawet mniej – tłumaczy Shiro Mikoshiba z Nomura Securities. – To Sony musi gonić Apple'a, więc muszą być atrakcyjni pod względem ceny.