W badaniach wzięło udział 5200 osób. Facebooka jako najważniejszą sieć społecznościową wskazało 33 proc. zapytanych. W porównaniu do 2012 roku to spadek o 9 proc. Wówczas za popularnym portalem, chwalącym się miliardem użytkowników na świecie, opowiedziało się 42 proc,
Na drugim miejscu znalazł się Twitter, którego wskazało 30 proc. zapytanych. Fotograficzny Instagram (to teraz część Facebooka) oraz Tumblr otrzymały odpowiednio 17 i 4 proc.
Najważniejsze jest jednak to, że Twitter, Instagram i Tumblr zanotowały wzrost popularności . Oprócz Facebooka tylko jeden serwis społecznościowy zanotował spadek zainteresowania użytkowników. Tym serwisem jest konkurent Facebooka - Google+. Spadł z 6 do 5 proc.
Problem z młodymi użytkownikami jest znany Facebookowi. Już w lutym firma ostrzegała inwestorów, że "niektórzy użytkownicy, zwłaszcza ci młodsi, aktywnie poszukują innych usług i produktów, które pozwalają im zastąpić usługi Facebooka". Szczególne zagrożenie zdaniem analityków pojawiło się wraz z komunikatorami Kik i Snapchat.