Rozwiązanie tkwi w specjalnej konstrukcji obwodu magnetycznego silnika. Dzięki temu można kontrolować zjawiska zachodzące w urządzeniu. Silnik jest bardziej oszczędny od stosowanych obecnie silników konwencjonalnych. Może mieć zastosowanie w napędach samochodów elektrycznych oraz jako generator w elektrowniach wiatrowych.
Maszyna posiada dodatkowy system sterowania i zasilania, który umożliwia regulację napięć w maszynie, a także wszystkich innych jej parametrów.
Maszyna ma lepsze parametry dynamiczne, czyli przyspieszenie. Jest też bardziej bezpieczna, gdyż w razie wypadku ma szansę na błyskawiczne odłączenie. Podstawową charakterystyczną jej cechą jest to, że daje ona szeroką możliwość regulacji momentu napędowego, co oznacza, że może ona działać bardzo efektywnie przy niskich i przy wysokich obrotach.
Użytkownik samochodu elektrycznego wyposażonego w ten silnik mógłby przejechać dystans dłuższy o kilkadziesiąt kilometrów w porównaniu do innych pojazdów z napędem elektrycznym.
Silnik ma patenty krajowe. Stworzony na szczecińskiej uczelni prototyp maszyny jest wynikiem wieloletniej kooperacji z naukowcami z Niemiec, Włoch oraz Korei Południowej, a także finansowania w ramach grantów Narodowego Centrum Nauki.