MIPIM to idealne miejsce, aby dotrzeć z przekazem do zagranicznych inwestorów i międzynarodowej opinii publicznej. – W tym roku Polska bardzo dobrze wykorzystała tę okazję – mówi Richard Stephens, redaktor naczelny magazynu „Poland Today" i organizator Poland & CEE Days na MIPIM. – Konferencja, którą zorganizowaliśmy na targach, była bardzo potrzebna. Międzynarodowa opinia publiczna wręcz domagała się wyjaśnień w związku z niedawnymi zmianami politycznymi – wyjaśnia Stephens.
Dariusz Bąk, prezes Gremi Media, podkreślił, że bardzo cieszy go zaangażowanie „Rzeczpospolitej" w MIPIM, ponieważ nieruchomości komercyjne i wspieranie rozwoju regionów to strategiczne kierunki rozwoju całej grupy kapitałowej.
Szczególnie pozytywnie została odebrana obecność wicepremiera Morawieckiego w Cannes. Po raz pierwszy w historii tak wysoki rangą przedstawiciel rządu wystąpił na MIPIM. Ten fakt był szeroko komentowany przez uczestników targów.
Wicepremier podkreślał, że polski rząd tak samo traktuje wszystkich inwestorów i stara się wychodzić naprzeciw ich oczekiwaniom. Przekonywał, że inwestorzy zagraniczni, z którymi się spotyka, chcą przede wszystkim rozmawiać o dobrych danych makroekonomicznych i perspektywach wzrostu w Polsce, a mniej o polityce.
Wicepremier Morawiecki i Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni, podkreślali, że Polska ma jasną wizję rozwoju, która będzie również pobudzała rynek nieruchomości. Polskie miasta chcą konkurować wysoką jakością i rozwijać dalszą ofertę inwestycyjną w oparciu o produkty i usługi innowacyjne.