Dyrektywa Omnibus w nieruchomościach

Ustawa o prawach konsumenta, która zabrania fikcyjnych promocji, obowiązuje też rynek nieruchomości.

Publikacja: 06.03.2023 10:22

Dyrektywa Omnibus w nieruchomościach

Foto: Adobe Stock

Najważniejszym obowiązkiem, który został nałożony na przedsiębiorców przez Dyrektywę Omnibus w przypadku organizowania promocji lub wyprzedaży, jest wymóg podawania obok informacji o obniżonej cenie informacji o najniższej cenie danego towaru lub usługi, jaka obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki.

- A zatem w sytuacji zorganizowania promocji powinny zostać zaprezentowane trzy ceny: cena, która zostaje obniżona, najniższa cena w ostatnich 30 dniach oraz cena po obniżce. Co ważne powyższa zasada dotyczy zarówno sprzedaży internetowej jak i stacjonarnej. Należy jednak zaznaczyć, że nie wszystkie promocje objęte są tymi regulacjami. Spod powyższego obowiązku wyłączone są przykładowo promocje personalizowane, czyli takie, w których rabat przyznany jest konkretnemu konsumentowi. Brak wykonania tego obowiązku zaś grozi nałożeniem przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej kary pieniężnej w wysokości 20 tysięcy zł. a w przypadku trzykrotnego niewykonania powyższego obowiązku w okresie 12 miesięcy od pierwszego naruszenia, kara pieniężna wynosi 40 tys. zł. – ostrzega adwokat Piotr Smagała.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Nieruchomości
Lex deweloper. Specosiedla ciągle zablokowane
Nieruchomości
Ghelamco wypłaciło odsetki, wyceny obligacji na Catalyst coraz lepsze
Nieruchomości
Rośnie nowy park handlowy w Gliwicach
Nieruchomości
Co dalej ze schronami na osiedlach? Rozporządzenie jeszcze w tym tygodniu
Nieruchomości
Kupić mieszkanie w rynkowym „dołku”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama