Dyrektywa Omnibus w nieruchomościach

Ustawa o prawach konsumenta, która zabrania fikcyjnych promocji, obowiązuje też rynek nieruchomości.

Publikacja: 06.03.2023 10:22

Dyrektywa Omnibus w nieruchomościach

Foto: Adobe Stock

Najważniejszym obowiązkiem, który został nałożony na przedsiębiorców przez Dyrektywę Omnibus w przypadku organizowania promocji lub wyprzedaży, jest wymóg podawania obok informacji o obniżonej cenie informacji o najniższej cenie danego towaru lub usługi, jaka obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki.

- A zatem w sytuacji zorganizowania promocji powinny zostać zaprezentowane trzy ceny: cena, która zostaje obniżona, najniższa cena w ostatnich 30 dniach oraz cena po obniżce. Co ważne powyższa zasada dotyczy zarówno sprzedaży internetowej jak i stacjonarnej. Należy jednak zaznaczyć, że nie wszystkie promocje objęte są tymi regulacjami. Spod powyższego obowiązku wyłączone są przykładowo promocje personalizowane, czyli takie, w których rabat przyznany jest konkretnemu konsumentowi. Brak wykonania tego obowiązku zaś grozi nałożeniem przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej kary pieniężnej w wysokości 20 tysięcy zł. a w przypadku trzykrotnego niewykonania powyższego obowiązku w okresie 12 miesięcy od pierwszego naruszenia, kara pieniężna wynosi 40 tys. zł. – ostrzega adwokat Piotr Smagała.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Nieruchomości
Atalu zakład z rynkiem mieszkaniowym. Duża oferta i oczekiwanie na gorącą jesień
Nieruchomości
PRS i prywatne akademiki kuszą inwestorów. Ale czy polskie?
Nieruchomości
Kiedy lokalny rynek mieszkań płynie pod prąd
Nieruchomości
Sezon na działki letniskowe. Ile za nieruchomość na wakacje?
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Nieruchomości
Jakie mieszkanie na kredyt?