Tak wynika z badania agencji TNS Polska przeprowadzonego dla serwisu nieruchomości otoDom.pl. - Wrocławianie, podobnie jak mieszkańcy pozostałych miast biorących udział w badaniu, przy wyborze mieszkania czy domu w znacznym stopniu kierują się ceną i lokalizacją nieruchomości - podaje Aleksandra Kubicka z portalu otoDom.pl.
Na stronie dewelopera
Z analiz wynika, że dla klientów z Wrocławia głównym źródłem informacji o nieruchomościach są znajomi i Internet. Na rodzinę i znajomych wskazuje we Wrocławiu 42 proc. badanych, wobec 30 proc. dla ogółu miast. - Niemalże w podobnym stopniu wrocławianie cenią sobie wiadomości ze stron deweloperów, choć jest to widoczne u większości ankietowanych - mówi Jarosław Mikołaj Skoczeń, ekspert firmy Emmerson Realty, współpracującej z portalem otoDom.pl.
Dodaje, że wrocławianie z rezerwą podchodzą do ogłoszeń w gazetach (15 proc. wobec 17 proc. ogółu), rzadko również korzystają z biur pośredników (16 proc. w stosunku do 19 proc. ogółu).
Agencja TNS Polska sprawdziła też, czym kierowali się nabywcy poszukujący wymarzonego mieszkania. Najważniejszym kryterium była dla nich cena, na którą wskazało 65 proc. badanych - mówi Aleksandra Kubicka. - Lokalizacja była najważniejsza dla 41 proc. ankietowanych wobec 54 proc. dla ogółu miast.
Jarosław Mikołaj Skoczeń dodaje, że dla kupujących nieruchomości we Wrocławiu mniej ważna jest liczba pokoi - 18 proc. wskazań wobec 33 proc. dla wszystkich badanych miast. Na powierzchnię wskazało 27 proc. (wobec 34 proc.).