Po rabat na targi mieszkaniowe albo do biura

Imprezy targowe kuszą ogromną ofertą nieruchomości pod jednym dachem. Polować na okazje można jednak nie tylko tam.

Publikacja: 07.10.2015 10:19

Po rabat na targi mieszkaniowe albo do biura

Foto: Fotorzepa/Dominik Pisarek

– Uwagę klientów przyciągają głównie debiutujące na rynku projekty. I właśnie mieszkaniowe premiery cieszą się na targach największym zainteresowaniem – mówi Bartosz Jankowski, dyrektor rynku pierwotnego w Home Broker. – Poza możliwością wyboru z pełnej oferty klient może liczyć również na lepsze ceny w przedsprzedaży.

Dyrektor zauważa, że wiele osób przyciągają też hasła związane z „MdM". Stoiska z ofertami, które są reklamowane jako dostępne w programie, gromadzą wielu chętnych.

– Największą zaletą targów jest możliwość szybkiego porównania oferty różnych deweloperów – tłumaczy Jankowski. – Dodatkowo trafiają się promocje. Firmy rzadko jednak uzależniają możliwość zakupu mieszkania na preferencyjnych warunkach od obecności na targach. Po prostu określają czas trwania promocji i liczbę objętych nią mieszkań – wyjaśnia.

O tym, że targi są dobrym miejscem na porównywanie ofert, jest przekonany Marcin Uryga, analityk Emmerson Realty. – Można też od razu sprawdzić swoją zdolność kredytową, a na stoisku agencji nieruchomości porozmawiać o sprzedaży starego lokalu – mówi. – Zdecydowany klient niemal zawsze dojdzie do porozumienia z deweloperem – zauważa analityk. I dodaje, że niektóre, szczególnie małe firmy, nie organizują specjalnych akcji promocyjnych, a ceny uzgadniają indywidualnie z klientem. – Na targi starają się jednak przygotować jakąś zachętę. Być może komuś będzie łatwiej negocjować warunki zakupu właśnie w targowej atmosferze – mówi Marcin Uryga, który zwraca uwagę, że oferta deweloperów jest niezwykle bogata.

– Klienci mogą przebierać w całej palecie lokalizacji, standardów, cen – mówi. – Organizatorzy targów nie narzekają na brak wystawców. Celem jest ściągnięcie jak największej liczby potencjalnych kupujących. Oferta powinna być więc kompleksowa – podkreśla.

Klient może skorzystać m.in. z usług firm pośrednictwa kredytowego, firm zajmujących się wykańczaniem wnętrz. – Są też prelekcje m.in. na temat prawnych aspektów zakupu nieruchomości – opowiada Marcin Uryga.

Także Marta Jagłowska ze spółki deweloperskiej Marvipol radzi odwiedzać targi. – Można obejrzeć plany osiedla, przyjrzeć się makiecie, porozmawiać ze sprzedawcą – mówi. – System targowych rabatów i ofert specjalnych powoli się jednak zmienia. Podczas imprezy coraz więcej firm prezentuje raczej swoje inwestycje i aktualne promocje, jak gratisowe wykończenie, garaż, rozwiązania inteligentnego domu. Takie oferty są zwykle dostępne także w biurach sprzedaży, więc zakup mieszkania na targach nie zawsze przynosi dodatkowe bonusy.

Oferty targowe Marvipolu są dostępne również w biurze podczas trwania imprezy i po jej zakończeniu.

Małgorzata Ostrowska, członek zarządu J.W. Construction Holding, ocenia, że duża oferta mieszkań i atrakcyjne ceny sprzyjają polowaniu na okazje. – Podczas targów można liczyć m.in. na rabaty na mieszkania na wczesnym etapie budowy czy duże zniżki przy zakupach grupowych – opowiada. – Deweloperzy często zastrzegają, że rabaty obowiązują tylko w czasie targów. Jeśli objęty promocją lokal zostanie w tym czasie sprzedany, to kolejnej takiej okazji nie będzie. Promocje wygasają, ale to nie znaczy, że klient przychodzący do biura nie będzie mógł skorzystać z innej, być może nawet bardziej dopasowanej do potrzeb oferty.

Nieruchomości
Deweloperzy nie wykluczają korekty cen mieszkań
Nieruchomości
Ranking miast. Które są najbardziej przyjazne inwestycjom?
Nieruchomości
Boom czy zima – marże stabilne
Nieruchomości
Czy ceny minilokali wystrzelą?
Nieruchomości
Odpady na wagę, zielona energia, materiały z odzysku