Reklama

Jakie prawa ma klient e-sklepu

Ponieważ osoba zamawiająca towary czy też usługi przez Internet zazwyczaj ma mniejszą możliwość zapoznania się z nimi, ustawodawca przewidział szereg specjalnych regulacji, które stawiają go w korzystniejszej sytuacji, niż gdyby kupował to samo w tradycyjny sposób.

Publikacja: 20.05.2011 04:25

Jakie prawa ma klient e-sklepu

Foto: www.sxc.hu

Większość z nich wynika z ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (DzU z 2000 r. nr 22, poz. 271 ze zm.; dalej uonpk). To tam wskazano m.in. informacje, jakie muszą podawać e-sprzedawcy, sposoby zawierania umów z klientami i specjalne przepisy chroniące konsumentów, jak chociażby słynne prawo do zwrotu towaru w ciągu dziesięciu dni.

Wielu osobom zakupy przez Internet kojarzą się z ryzykiem. Rzeczywiście, co pewien czas media obiegają informacje o kolejnym oszuście internetowym. Ryzyko można jednak zminimalizować, stosując podstawowe zasady bezpieczeństwa.

O czym warto pamiętać:

Czytaj więcej w rozdziale

»

Reklama
Reklama
Zawody prawnicze
Prokuratorzy o jednej z ostatnich decyzji Adama Bodnara: "To ageizm"
Prawnicy
Waldemar Żurek: To jest jasne, że postawiłem wszystko na jedną kartę
Sądy i trybunały
Awantura o sędzię Krystynę Pawłowicz. Gorąco w Trybunale Konstytucyjnym
Podatki
Sprzedaż mieszkania otrzymanego w spadku po mężu może być opodatkowana
Internet i prawo autorskie
Rząd chce wprowadzić podatek od smartfonów. Wiadomo, ile wyniesie
Reklama
Reklama