Facebook zdecydował: na WhatsApp trafią reklamy

Reklamy na WhatsApp, popularnym komunikatorze internetowym, mają pojawić się w 2019 roku. Tak zdecydował jego właściciel czyli Facebook.

Aktualizacja: 28.09.2018 08:32 Publikacja: 28.09.2018 07:49

Facebook zdecydował: na WhatsApp trafią reklamy

Foto: Bloomberg

WhatsApp powstał w 2009 roku. Jego twórcy nie planowali zarabiać na nim umieszczając w aplikacji reklamy czy gry. WhatsApp miał służyć do komunikacji - głosowej i tekstowej.

W 2014 roku komunikator został kupiony przez Facebooka za 22 miliardy dolarów. Według amerykańskiej prasy właściciele Facebooka mieli już wtedy plany i pomysły jak połączyć komunikator z portalem społecznościowy i jak zarabiać na umieszczanych na nim reklamach.

W zeszłym roku WhatsApp opuścił jeden z jego współzałożycieli - Brian Acton, ponieważ nie zgadzał się z pomysłami zarabiania na komunikatorze. Drugi z założycieli, Jan Koum, odszedł z firmy w tym roku.

"Wall Street Journal" poinformował już w sierpniu tego roku, że Facebook chce także wprowadzić opłaty dla biznesowych użytkowników aplikacji WhatsApp Business. Dotyczyć ma to jednak tylko tych przedsiębiorców, którzy nie odpowiedzą swoim klientom w ciągu 24 godzin.

Dziennik pisze też, że reklamy mają być mało uciążliwe dla użytkowników, ponieważ mają być wyświetlane w polu Status, co wymaga dodatkowego kliknięcia.

Z WhatsApp korzysta 1,5 mld użytkowników.

WhatsApp powstał w 2009 roku. Jego twórcy nie planowali zarabiać na nim umieszczając w aplikacji reklamy czy gry. WhatsApp miał służyć do komunikacji - głosowej i tekstowej.

W 2014 roku komunikator został kupiony przez Facebooka za 22 miliardy dolarów. Według amerykańskiej prasy właściciele Facebooka mieli już wtedy plany i pomysły jak połączyć komunikator z portalem społecznościowy i jak zarabiać na umieszczanych na nim reklamach.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane