Reklama

Reuters chce wycofać się z dwóch giełdowych parkietów

Thomson Reuters zamierza wycofać swoje akcje z obrotu na Nasdaq i londyńskiej giełdzie w ramach planu uproszczenia struktury firmy

Publikacja: 23.06.2009 17:18

Reuters chce wycofać się z dwóch giełdowych parkietów

Foto: Wikipedia

Papiery grupy, w skład której wchodzi założona w 1851 roku agencja informacyjna, notowane nadal będą na parkietach w Nowym Jorku i Toronto. Notowania na czterech rynkach to spuścizna ubiegłorocznej fuzji Reutersa z Thomoson Corporation.

Zarząd Thomson Reuters wyjaśnił, że wycofanie papierów spółki z dwóch giełd ma służyć uproszczeniu struktury firmy. Jednocześnie zaapelował do akcjonariuszy, by poparli propozycję na zwołanym na 7 sierpnia walnym zgromadzeniu.

Jego zdaniem rezygnacja z notowań w Londynie i na Nasdaq nie spowoduje większych zmian w akcjonariacie, gdyż jak wskazał, do brytyjskich inwestorów należy zaledwie pięć procent akcji spółki.

Zarząd nie wyklucza przeprowadzenia w związku z tym skupu akcji własnych o wartości do 500 mln dolarów.

Jeden z głównych akcjonariuszy firmy wskazał jako powód wyprowadzki z Londynu wskazał niższe notowania spółki na tamtejszym parkiecie niż na innych rynkach.

Reklama
Reklama

- Fakt, że te akcje są nieracjonalnie niedowartościowane w Londynie stanowi obciążenie dla ich wycen w Nowym Jorku i Toronto – uważa Todd Bourell, partner w funduszu ValueAct Capital, posiadającego 12 milionów akcji Thomson Reuters.

Papiery grupy, w skład której wchodzi założona w 1851 roku agencja informacyjna, notowane nadal będą na parkietach w Nowym Jorku i Toronto. Notowania na czterech rynkach to spuścizna ubiegłorocznej fuzji Reutersa z Thomoson Corporation.

Zarząd Thomson Reuters wyjaśnił, że wycofanie papierów spółki z dwóch giełd ma służyć uproszczeniu struktury firmy. Jednocześnie zaapelował do akcjonariuszy, by poparli propozycję na zwołanym na 7 sierpnia walnym zgromadzeniu.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama