Reklama

Ruch zainteresowany salonami Kolportera

Spółka rozważy zainwestowanie w sieć ok. 900 salonów prasowych konkurencyjnego Kolportera

Publikacja: 12.08.2009 04:16

– Rozważymy taką możliwość. Żadnej oferty w tej sprawie nie otrzymaliśmy, ale jesteśmy zainteresowani siecią salonów Kolportera. Takie przejęcie jest możliwe pod warunkiem uzyskania zgody UOKiK – mówi „Rz” Bogdan Ścibut z zarządu Ruchu.

W piątek spółka należąca do największej konkurencji Ruchu: grupy Kolporter – Kolporter Sieci Handlowe, ogłosiła, że poszukuje inwestora dla swojej sieci ok. 900 salonów prasowych. Rozważa nawet sprzedaż całej sieci. Jak tłumaczył „Rz” rzecznik Kolportera, grupa potrzebuje finansowania dla nowych inwestycji, a taka ścieżka została wybrana w związku z tym, co się dzieje teraz na rynku bankowym, gdzie trudno zdobyć finansowanie na nowe przedsięwzięcia.

Czy Kolporter bierze pod uwagę odsprzedanie swojej sieci największej konkurencji?

[wyimek]30,4 tys. do tylu punktów sprzedaży prasę dowozi Ruch (wg danych IWP z lutego 2009 r.)[/wyimek]

– Będziemy rozpatrywać oferty dotyczące saloników prasowych wyłącznie od takich inwestorów, którzy w ciągu kilku lat zagwarantują nam możliwość dostarczania prasy przez Kolportera do tej sieci. Jeśli Ruch spełni ten warunek, to oczywiście chętnie podejmiemy rozmowy – mówi „Rz” Maciej Topolski, rzecznik grupy Kolporter. – Gdyby tak się stało, byłby to przełom w stosunkach pomiędzy naszymi firmami. Model biznesowy, w którym Ruch zarządza detaliczną siecią sprzedaży, do której prasę dostarcza Kolporter SA, wydaje się nam bardzo ciekawy – dodaje.

Reklama
Reklama

Wycena sieci Kolportera jest utajniona. Według Bogdana Ścibuta stać Ruch na taką inwestycję. Między Ruchem a Kolporterem, dwoma największymi kolporterami na polskim rynku, od lat trwa ostra rywalizacja o udziały w rynku i liczbę obsługiwanych punktów. Według ostatnich danych Izby Wydawców Prasy (z lutego tego roku) Ruch zaopatrywał w prasę 30,4 tys. punktów, a Kolporter – 27,4 tys. punktów.

Firmy konkurują też na udziały w rynku dystrybucji prasy. Według danych IWP udział Ruchu w lutym wynosił 41,44 proc., a zajmującej się dystrybucją prasy spółki z grupy Kolportera – 40,85 proc.

Jak zapewnia rzecznik Kolportera, firma jest zainteresowana zarówno ofertami od inwestorów finansowych, jak fundusze inwestycyjne, jak i branżowych, czyli np. od firm zajmujących się handlem detalicznym.

– Rozważymy taką możliwość. Żadnej oferty w tej sprawie nie otrzymaliśmy, ale jesteśmy zainteresowani siecią salonów Kolportera. Takie przejęcie jest możliwe pod warunkiem uzyskania zgody UOKiK – mówi „Rz” Bogdan Ścibut z zarządu Ruchu.

W piątek spółka należąca do największej konkurencji Ruchu: grupy Kolporter – Kolporter Sieci Handlowe, ogłosiła, że poszukuje inwestora dla swojej sieci ok. 900 salonów prasowych. Rozważa nawet sprzedaż całej sieci. Jak tłumaczył „Rz” rzecznik Kolportera, grupa potrzebuje finansowania dla nowych inwestycji, a taka ścieżka została wybrana w związku z tym, co się dzieje teraz na rynku bankowym, gdzie trudno zdobyć finansowanie na nowe przedsięwzięcia.

Reklama
Media
Donald Trump dołączył do TikToka i już nie widzi w nim zagrożeń. Przedłuży termin sprzedaży
Media
Trwało kilka miesięcy. Zgromadzenie wspólników Telewizji Polsat zamknięte
Media
„Rzeczpospolita” ze specjalnym dodatkiem z okazji rocznicy Powstania Warszawskiego
Media
TVP w ogniu politycznych gier. Prognozuje aż 2 mld zł straty
Media
Zygmunt Solorz odwołany. Cyfrowy Polsat ma nowego prezesa
Reklama
Reklama