– Rozważymy taką możliwość. Żadnej oferty w tej sprawie nie otrzymaliśmy, ale jesteśmy zainteresowani siecią salonów Kolportera. Takie przejęcie jest możliwe pod warunkiem uzyskania zgody UOKiK – mówi „Rz” Bogdan Ścibut z zarządu Ruchu.
W piątek spółka należąca do największej konkurencji Ruchu: grupy Kolporter – Kolporter Sieci Handlowe, ogłosiła, że poszukuje inwestora dla swojej sieci ok. 900 salonów prasowych. Rozważa nawet sprzedaż całej sieci. Jak tłumaczył „Rz” rzecznik Kolportera, grupa potrzebuje finansowania dla nowych inwestycji, a taka ścieżka została wybrana w związku z tym, co się dzieje teraz na rynku bankowym, gdzie trudno zdobyć finansowanie na nowe przedsięwzięcia.
Czy Kolporter bierze pod uwagę odsprzedanie swojej sieci największej konkurencji?
[wyimek]30,4 tys. do tylu punktów sprzedaży prasę dowozi Ruch (wg danych IWP z lutego 2009 r.)[/wyimek]
– Będziemy rozpatrywać oferty dotyczące saloników prasowych wyłącznie od takich inwestorów, którzy w ciągu kilku lat zagwarantują nam możliwość dostarczania prasy przez Kolportera do tej sieci. Jeśli Ruch spełni ten warunek, to oczywiście chętnie podejmiemy rozmowy – mówi „Rz” Maciej Topolski, rzecznik grupy Kolporter. – Gdyby tak się stało, byłby to przełom w stosunkach pomiędzy naszymi firmami. Model biznesowy, w którym Ruch zarządza detaliczną siecią sprzedaży, do której prasę dostarcza Kolporter SA, wydaje się nam bardzo ciekawy – dodaje.