Reklama

Grupa RMF wycofuje się z Ukrainy

Jedna z największych radiowych grup w Polsce sprzedała sieć Radio 4U na Ukrainie. Powodem jest m.in. kryzys gospodarczy

Publikacja: 28.09.2009 16:21

Siedziba RMF na krakowskim Kopcu Kościuszki

Siedziba RMF na krakowskim Kopcu Kościuszki

Foto: Fotorzepa, Pio Piotr Guzik

25 września radiowa Grupa RMF sprzedała prywatnemu inwestorowi ukraińskiemu swoją sieć radiową Radio 4U. - Sukces Radia 4U spowodował, że musieliśmy zdecydować, czy kontynuować ekspansję na większą skalę, na terenie całej Ukrainy, czy też wycofać się z tego rynku. Wybraliśmy to drugie rozwiązanie ze względu zarówno na głęboki kryzys gospodarczy jak i na brak przejrzystych zasad obrotu gospodarczego na Ukrainie. Ryzyko ekonomiczne było za duże, a otrzymana oferta wyjątkowo atrakcyjna - tłumaczy Kazimierz Gródek, prezes Grupy RMF.

Grupa RMF (dawny Broker FM), zakupiła lwowskie Radio Man w 2004 roku, a potem kupiła Radio Ternopil i pozyskała nowe radiowe częstotliwości w Iwano-Frankowsku i Nowowołyńsku. Od stycznia wszystkie stacje RMF na Ukrainie nadawały wspólny program pod marką Radio 4U.

Jeszcze jesienią ubiegłego roku sieć domów mediowych ZenithOptimedia szacowała, że w 2008 r. rynek reklamy miał tam być wart 1,23 mld dol. - ponad dwa razy mniej niż polski, ale aż o 23,6 proc. więcej niż rok wcześniej. Wydatki na reklamę miały tam rosnąć w tempie dużo szybszym niż w Polsce i w 2010 r. osiągną wartość 1,74 mld dol.To kusiło polskie firmy, które na zagospodarowanym polskim rynku nie mogły już rozwijać się tak szybko. Kryzys bardzo skomplikował jednak sytuację na rynku ukraińskim.

Jak podała Grupa RMF, firma "nie wyklucza w przyszłości ekspansji zagranicznej w przypadku pojawienia się interesujących i perspektywicznych okazji inwestycyjnych". Na razie jednak chce się koncentrować na rozwijaniu działalności w Polsce, gdzie w planach ma m.in. uruchomienie stacji telewizyjnej RMF MAXXX TV (czeka na koncesję).

Na rynku radiowym w Polsce Grupa RMF oprócz ogólnopolskiej rozgłośni RMF FM ma m.in. młodzieżową sieć RMF Maxxx i sieć RMF Classic nadającą muzykę filmową i klasyczną.

Reklama
Reklama

W okresie czerwiec-sierpień RMF FM był liderem ogólnopolskiego radiowego rynku, jeśli chodzi o słuchalność. Jak wynika z ostatniej fali badań słuchalności Radio Track wynik RMF FM to 24,5 proc. (rok wcześniej było to 23,4 proc.), a konkurencyjnego Radia Zet - 16,7 proc. (rok wcześniej 17,7 proc.).

25 września radiowa Grupa RMF sprzedała prywatnemu inwestorowi ukraińskiemu swoją sieć radiową Radio 4U. - Sukces Radia 4U spowodował, że musieliśmy zdecydować, czy kontynuować ekspansję na większą skalę, na terenie całej Ukrainy, czy też wycofać się z tego rynku. Wybraliśmy to drugie rozwiązanie ze względu zarówno na głęboki kryzys gospodarczy jak i na brak przejrzystych zasad obrotu gospodarczego na Ukrainie. Ryzyko ekonomiczne było za duże, a otrzymana oferta wyjątkowo atrakcyjna - tłumaczy Kazimierz Gródek, prezes Grupy RMF.

Reklama
Media
„Rzeczpospolita” i „The New York Times” razem w nowej ofercie subskrypcyjnej
Media
Prawnik dzieci Zygmunta Solorza o sporze o sukcesję: do ugody wystarczy dobra wola
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Reklama
Reklama