25 września radiowa Grupa RMF sprzedała prywatnemu inwestorowi ukraińskiemu swoją sieć radiową Radio 4U. - Sukces Radia 4U spowodował, że musieliśmy zdecydować, czy kontynuować ekspansję na większą skalę, na terenie całej Ukrainy, czy też wycofać się z tego rynku. Wybraliśmy to drugie rozwiązanie ze względu zarówno na głęboki kryzys gospodarczy jak i na brak przejrzystych zasad obrotu gospodarczego na Ukrainie. Ryzyko ekonomiczne było za duże, a otrzymana oferta wyjątkowo atrakcyjna - tłumaczy Kazimierz Gródek, prezes Grupy RMF.
Grupa RMF (dawny Broker FM), zakupiła lwowskie Radio Man w 2004 roku, a potem kupiła Radio Ternopil i pozyskała nowe radiowe częstotliwości w Iwano-Frankowsku i Nowowołyńsku. Od stycznia wszystkie stacje RMF na Ukrainie nadawały wspólny program pod marką Radio 4U.
Jeszcze jesienią ubiegłego roku sieć domów mediowych ZenithOptimedia szacowała, że w 2008 r. rynek reklamy miał tam być wart 1,23 mld dol. - ponad dwa razy mniej niż polski, ale aż o 23,6 proc. więcej niż rok wcześniej. Wydatki na reklamę miały tam rosnąć w tempie dużo szybszym niż w Polsce i w 2010 r. osiągną wartość 1,74 mld dol.To kusiło polskie firmy, które na zagospodarowanym polskim rynku nie mogły już rozwijać się tak szybko. Kryzys bardzo skomplikował jednak sytuację na rynku ukraińskim.
Jak podała Grupa RMF, firma "nie wyklucza w przyszłości ekspansji zagranicznej w przypadku pojawienia się interesujących i perspektywicznych okazji inwestycyjnych". Na razie jednak chce się koncentrować na rozwijaniu działalności w Polsce, gdzie w planach ma m.in. uruchomienie stacji telewizyjnej RMF MAXXX TV (czeka na koncesję).
Na rynku radiowym w Polsce Grupa RMF oprócz ogólnopolskiej rozgłośni RMF FM ma m.in. młodzieżową sieć RMF Maxxx i sieć RMF Classic nadającą muzykę filmową i klasyczną.