Kablówki testują telewizję w komórkach

Na przełomie października i listopada pierwszy operator telekomunikacyjny może podpisać umowę z dostawcą telewizji mobilnej – dowiedziała się „Rzeczpospolita”

Publikacja: 17.10.2009 04:50

Kablówki testują telewizję w komórkach

Foto: Fotorzepa, Radek Pasterski RP Radek Pasterski

Wielkopolska sieć kablowa Inea oraz ogólnopolskie Vectra i UPC Polska to po Cyfrowym Polsacie kolejni operatorzy, którzy podpisali list intencyjny z Info-TV-FM, hurtowym operatorem cyfrowej telewizji mobilnej.[wyimek]200 tys. użytkowników ma mieć telewizję w komórkach w 2011 r. [/wyimek]

Jak na razie sieci te, podobnie jak platforma telewizyjna Cyfrowy Polsat, przystąpiły do pilotażu usługi, który ma wykazać, jaki potencjał ma mobilna telewizja.

– Podpisania pierwszej umowy spodziewamy się na przełomie października i listopada – powiedział Zygmunt Gumuliński, prezes

Info-TV-FM. Najprawdopodobniej nie chodzi o umowę z którymś z czterech operatorów komórkowych. Gumuliński nie chciał jednak powiedzieć, o którą firmę chodzi.

Dlaczego sieci kablowe chcą brać udział w pilotażu? Na przykład abonenci Inei nie mają dostępu do tego typu sieci (działa tylko w Warszawie). – Liczymy, że z czasem się to zmieni i na naszym obszarze zostaną uruchomione nadajniki – powiedział Maciej Janas, członek zarządu Inei. Na razie korzyść z udziału w pilotażu to możliwość przeprowadzania testów. Podobnie jest w przypadku Vectry i UPC, które też nie mają w ofercie usług mobilnych. – Rozważamy ich wprowadzenie. To jeden z bardziej interesujących kierunków rozwoju naszej oferty – mówi Krzysztof Stefaniak, rzecznik Vectry.

Inea telefonię mobilną chce wprowadzić późną jesienią. – Zależałoby nam, aby abonenci mieli dostęp do regionalnych treści telewizyjnych także za pośrednictwem telefonu komórkowego – mówi Janas. – Przygotowujemy się do tego, aby sieci czy regiony mogły odbierać specjalnie przygotowane lokalne programy – potwierdza Gumuliński.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie